Direktlänk till inlägg 6 mars 2015

-Oh my God!! I feel blessed.. Det är ingen "biggie" att fylla 37.. men jo..?! Det är det ju visst, då jag blivit uppvaktad som en kung!!

Av Jenny-Blue - 6 mars 2015 17:01


- Oj oj oj.. Så galet bra jag har det..?!

Idag är det min födelsedag.. och jag har blivit underbart firad..!!
..(och blir fortfarande via sms på telefonen och hälsningar via facebook)..

Det började med flaggan i topp när jag kom till jobb, för att öppna klockan 06:15.. Och en skylt på ytterdörren, med ett foto på mig och texten: idag firar vi Jenny "25år".. Inne på kontoret låg det ännu en lapp: "Hipp hipp hurra! Idag är det Jennys födelsedag! Grattis!" Och den har det liksom bara rullat på.. Personliga hälsningar från föräldrar och underbara fsk-barn, med handslag och kramar.. Sång och grattisrop från Tomas och barnen via MMS på telefonen.. En hel dröse sms-hälsningar från underbara vänner, också via telefonen och ännu flera hälsningar via facebook, som jag ska titta närmare på ikväll..*smile*

När min kollega kom, "andra kvinna på plats".. Fick jag kramar och en present.. När min andra kollega kom - ännu ett grattis och en kram.. Likaså fick jag av nästa kollega och nästa.. Efter samling och planering stämde mina två närmaste arbetskamrater upp i sång och sjöng "Vi gratulerar.." för mig och lämnade över en gemensam present.. En riktig gottepåse, kan man minst kalla det för, då den lilla påsen med hjärtan var fylld med två paket smaksatt kaffe (choklad och gräddkola).. Tre olika choklader från Lindemans.. och det bästa av allt (eller ja, det roligaste).. ett jätterosa senilsnöre till mina glasögon, som jag blir av med stup i kvarten.. *hahaha* Aldrig igen, kan jag säga nu.. *smile*

- Hej och välkommen till världens bästa arbetsplats! Som jag sa till min kollega, när hon kom in genom dörren i morse..

Strax innan jag skulle lämna jobb, fick jag order om att vänta en liten stund, innan jag begav mig hemåt.. och ännu en glad överraskning blev ett faktum.. Min svägerska, som numera även är min arbetskamrat, tillhörande den andra förskolan under samma chef, kom med en stor bukett blommor och en ljuvligt doftande bakelse.. En färgsprakande skapelse, som jag avnjöt, tillsammans med en rykande kopp chokladkaffe, när jag kom hem..

Imorgon är det fest.. så det står städning och förberedelse på dagens agenda.. Låter kanske tråkigt, att behöva städa på sin födelsedag, men jag kan garantera er att jag gör det med ett stort smile på läpparna..!! Känner mig sannerligen uppskattad!!

- Tack alla fina, underbara, söta, fantastiska människor för att ni gjort min dag!
Extra mycket kärlek till er idag.. För er tid och ert engagemang.. och för den oerhörda
bekräftelse, med värme och kärlek, som ni gett!! Tack! Tack! Tack!

Puss & Kram !!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny-Blue - 25 september 2023 19:31

  Jag har tagit bort mitt förra inlägg. Ber om ursäkt och yrkar på sinnesförvirring..  - Kärlek & Ärtor till alla!      ...

Av Jenny-Blue - 7 september 2023 23:09

  Idag har jag haft en hel rad av tänkbara rubriker att blogga om.. fram tills nu..?! Så jag skriver bara några rader om hur tacksam jag är för att jag har så fina barn. Jag är så stolt över alla tre, att jag skulle kunna spricka emellanåt.. Känner...

Av Jenny-Blue - 27 augusti 2023 13:08

  Igår var jag i Åkarp med uppdrag aniktsmålning för barn. En givande uppgift en solig lördag, för mig som pedagog och konstnär..    Man skulle kunna säga att det är den perfekta kombon..?! Även om ansiktsmålning är något helt annat än akryl ...

Av Jenny-Blue - 22 augusti 2023 22:08

  För ett halvår sedan kunde jag knappt hantera frågan. "Vad ska vi äta idag mamma?"   Idag kör jag och handlar efter jobb.. åker hem och packar in matvarorna i kylen, för att sätta mig i bilen igen och köra bort till fotbollsträningen som jag ...

Av Jenny-Blue - 16 augusti 2023 23:35

  Jag har ändrat runt lite i menyn och uppdaterat några texter.. Och jag firar att jag varit driftig som attan under dagen..    Först jobb, med start 7:30.. som jag överlevde.. ?! (Bara det är en bedrift..) Sedan lyckades jag hitta ett spec...

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards