Direktlänk till inlägg 19 april 2015

- Inget märkvärdigt alls.. bara helt unikt.. *smile*

Av Jenny-Blue - 19 april 2015 22:48


Det märks att vi går mot ljusare dagar. Tröttheten är inte lika tung som tidigare, vilket gör att det mesta känns lättare.. även om frustrationen inom mig vrålar efter en egen gräsmatta.. Men det är ju helt naturligt, såhär års.. så det kommer ju inte som någon chock direkt..


Helgen har varit fin.. för att ta oss tillbaka till jorden, i verkligheten..

I fredags var jag ute och åt tillsammans med tre av mina arbetskamrater..

Först mat, sen bio, för att vara mer exakt.. och allt utspelade sig på Entré i Malmö..

-Ödehuset med drömmar (?!).. 


Såg filmen "The Duff".. En söt ungdomsfilm, som jag personligen, kanske inte räknar till en bio-sensation, men det var helt klart en gullig film, som fick mig att må bra.. En "feel-good-film" med andra ord..


Efter bion gick två av arbetskamraterna hem, medan vi andra två gick och satte oss ner för att snacka en stund till.. Och som vi kunde snacka..*hahaha* Jag var inte hemma, hos hunden igen, förrän halv två, nattetid.. vilket i sin tur fick följden att jag inte släckte nattlampan, färdig för sömn, förrän klockan 03.. Mysigt ändå, att känna sig så pigg och glad.. och samtidigt så lugn och harmonisk, som jag gjorde när jag kom hem och gick ut med hunden.. Låg länge i min säng och bara var.. Busade lite med hunden och hennes trasa, spelade lite spel på plattan, läste ett kapitel i min bok vid sängen.. allt samtidigt som jag slötittade på tv.. *Nice*


Det ena ger det andra.. så halva lördagen hann försvinna, innan jag vaknade till liv, strax innan klockan 14.. Hann precis komma upp ur sängen innan Tomas ringde och frågade om jag ville följa med honom och Jasmine och fika i stan.. Charlie var på kalas och skulle inte hämtas förrän klockan 17, så vi hade några timmar på oss.. Jonathan, som sovit över hos kusinerna, skulle också hämtas, vilket vi hann med innan vi åkte och hämtade Charlie.. så efter vår lilla trio-fika på Mobilia, blev det en snabb kopp kaffe till hos kusinerna, med solen i fejset hela tiden.. *smile*

   

- Det ska va' gött och leva!


På kvällen blev det.. pizza.. tro det eller ej.. Med hela familjen runt bordet, hemma

hos Tomas.. Och det blev en trevlig kväll, med mycket mys och många skratt..

- Precis innan barnen skulle i säng, tog vi några "tramsfoto" som var länge sedan sist, vilka jag senare gjorde kollage av.. Inte de bästa kvalitetsbilderna kanske, men roligt hade vi..


Idag söndag, var kanske inte riktigt lika behaglig.. då jag verkligen hatar övergången från Tomas vecka till min.. Inte för att jag inte vill ha barnen, absolut inte!! Men det är så förbaskat krävande med allt som måste fixas runt omkring.. Allt som ska packas.. och skit.. och mög.. *Baaah!* Jag avskyr!!


Nåväl.. Det blev väldigt mycket bättre, redan på vägen hem till mig, där vi gick tillsammans..

Jag, hunden och alla barnen, utmed stora vägen, för att hinna inom affären innan den stängde..

Med solen, som fortfarande lyste över oss.. och reflektioner över barnen tillsammans, kunde jag inte låta bli att gå och le för mig själv..


Dagens middag, blev något av en färgsensation.. då barnen önskade pannkakor med karamelfärg.. Och eftersom de inte kunde enas om EN färg, fick det bli pannkakor i TRE olika färger.. Grönt, rosa och blått.. som vilket påskägg som helst.. *hahaha*


Såhär såg de ut..

    

- En riktig hit, kan jag meddela den som funderar på att testa..


Efter maten.. de färgade pannkakorna, den sprutande grädden, den rinniga glassen och den kladdiga sylten.. Så fanns det inget annat alternativ än att kasta barnen i badkaret.. Något som ingen av de tre, hade något emot.. Sen avslutnigsvis, blev det att barnen tittade en stund på Tom & Jerry, via dvd, innan det var dags för tänderna och sängen..


Jag och Jonathan, som stannade uppe en stund till, tog en stund i soffan tillsamman för att titta på Partaj.. och vi passade på att dricka vars en hemmagjord milkshake.. Bara för att vi kunde.. *smile* 


Ja.. Det var det det..?! Så det så..?! *hahaha*

Nu är klockan mycket och det är hög tid för mig att traska sista rundan med hunden.. Imorgon är det återigen måndag.. och en ny vecka ligger inför våra fötter.. Helt och hållet redo för att fylla på våra liv med händelser och nya erfarenheter..


Var rädd om dig. Ta hand om varandra.

- Ärtor och kärlek!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny-Blue - 25 september 2023 19:31

  Jag har tagit bort mitt förra inlägg. Ber om ursäkt och yrkar på sinnesförvirring..  - Kärlek & Ärtor till alla!      ...

Av Jenny-Blue - 7 september 2023 23:09

  Idag har jag haft en hel rad av tänkbara rubriker att blogga om.. fram tills nu..?! Så jag skriver bara några rader om hur tacksam jag är för att jag har så fina barn. Jag är så stolt över alla tre, att jag skulle kunna spricka emellanåt.. Känner...

Av Jenny-Blue - 27 augusti 2023 13:08

  Igår var jag i Åkarp med uppdrag aniktsmålning för barn. En givande uppgift en solig lördag, för mig som pedagog och konstnär..    Man skulle kunna säga att det är den perfekta kombon..?! Även om ansiktsmålning är något helt annat än akryl ...

Av Jenny-Blue - 22 augusti 2023 22:08

  För ett halvår sedan kunde jag knappt hantera frågan. "Vad ska vi äta idag mamma?"   Idag kör jag och handlar efter jobb.. åker hem och packar in matvarorna i kylen, för att sätta mig i bilen igen och köra bort till fotbollsträningen som jag ...

Av Jenny-Blue - 16 augusti 2023 23:35

  Jag har ändrat runt lite i menyn och uppdaterat några texter.. Och jag firar att jag varit driftig som attan under dagen..    Först jobb, med start 7:30.. som jag överlevde.. ?! (Bara det är en bedrift..) Sedan lyckades jag hitta ett spec...

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards