Direktlänk till inlägg 8 januari 2017

Att flytta två hem in i ett tredje, med två barn och en hund, är inget jag skulle vilja rekommendera till de som lider av utmattningssyndrom..

Av Jenny-Blue - 8 januari 2017 12:54


Man tror att man har nått botten och att man är på väg upp igen..?!
- Skrattretande.. Men mest gråt-framkallande..

Den inre paniken håller på att ta kol på mig och jag söker desperat efter det lilla som får mig att inte bryta ihop.. Men helt ärligt går det inte så bra.. Gång på gång kommer jag på mig själv med att dra efter andan och varje gång känner jag hur ännu en liten bit av mina så väl behövda känslor trubbas av..

Jag försöker intala mig själv att det är en övergående fas.. och att det snart kommer att bli bättre, men vägen dit känns lika lång som alla de år jag intalat mig denna utopi..?!

I alla dessa år har jag intalat mig själv att jag har koll på läget.. Att jag kanske tappar fotfästet ibland, men att jag alltid tar mig upp igen.. När jag pratar med kuratorer, psykologer, fan och hans moster.. har jag något inom mig som får alla att tro att jag fixar läget.. Att jag har en inre drivkraft mot det som ska hjälpa mig ur skiten som jag sitter i sedan tidiga tonår.. Jag får dem att tro så pass mycket att jag till och med börjar tro på det själv.. Men sanningen är den att jag bara är full av en massa skitsnack.. Eller så har jag bara helt enkelt gett upp..?!

Nåväl..
Ta inte åt er om jag inte skriver på ett tag.. Det är mycket nu och jag pallar inte..

Kärlek & Ärtor..

 
 
britt-marie lundqvist

britt-marie lundqvist

1 februari 2017 18:09

har du slutat att blogga

http://jennys blogg

Jenny-Blue

12 februari 2017 12:19

Nej Britt-Marie.. Jag pausar bara! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny-Blue - 25 september 2023 19:31

  Jag har tagit bort mitt förra inlägg. Ber om ursäkt och yrkar på sinnesförvirring..  - Kärlek & Ärtor till alla!      ...

Av Jenny-Blue - 7 september 2023 23:09

  Idag har jag haft en hel rad av tänkbara rubriker att blogga om.. fram tills nu..?! Så jag skriver bara några rader om hur tacksam jag är för att jag har så fina barn. Jag är så stolt över alla tre, att jag skulle kunna spricka emellanåt.. Känner...

Av Jenny-Blue - 27 augusti 2023 13:08

  Igår var jag i Åkarp med uppdrag aniktsmålning för barn. En givande uppgift en solig lördag, för mig som pedagog och konstnär..    Man skulle kunna säga att det är den perfekta kombon..?! Även om ansiktsmålning är något helt annat än akryl ...

Av Jenny-Blue - 22 augusti 2023 22:08

  För ett halvår sedan kunde jag knappt hantera frågan. "Vad ska vi äta idag mamma?"   Idag kör jag och handlar efter jobb.. åker hem och packar in matvarorna i kylen, för att sätta mig i bilen igen och köra bort till fotbollsträningen som jag ...

Av Jenny-Blue - 16 augusti 2023 23:35

  Jag har ändrat runt lite i menyn och uppdaterat några texter.. Och jag firar att jag varit driftig som attan under dagen..    Först jobb, med start 7:30.. som jag överlevde.. ?! (Bara det är en bedrift..) Sedan lyckades jag hitta ett spec...

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards