Direktlänk till inlägg 22 september 2017

Tiden, min ärkefiende, har besegrat mig igen..?!

Av Jenny-Blue - 22 september 2017 21:02


Något smått nervöst ser jag mig över axeln och blickar tillbaka på veckan som har fullständigt rusat ifrån mig..

I rasande fart har dagarna passerat och den ena känslostormen efter den andra har fått mitt inre att vibrera.. Egentligen började stormarna redan förra veckan, men såhär i efterhand vill jag nog ändå lägga ihop de båda för att i min utvärdering ändå se en viss balans. Förra veckan var det mycket mörker.. Tunga känslor och tankar febrilt sökande efter svar. Svar som ännu inte hittats och som därav färgat även denna vecka. Men någonstans i alla dessa ledsamma tankar, som förvisso fortfarande skaver, har jag ändå fått ovanligt många ljusglimtar.. Näst intill dagligen faktiskt..?!

Som när Tomas kom hem med en stor bukett blommor, efter att ha varit och handlat toapapper, mm..

Eller som kvällen då gardinstängerna i vardagsrummet äntligen kom upp på sin rätta plats..

Eller som i onsdags när jag fick inhandlat både hushållspapper, tops, duschtvål OCH färgglada gardiner till hallen.

Eller som ommöbleringen på ovanvåningen som faktiskt blev av, efter en längre tids längtan och planering..

Eller som den stressade morgonen, när Tomas samlade ihop mina grejer och fixade kaffe "to go".. *kärlek*

Eller som en annan stressig morgon, då Tomas, trots allt med ungar, hund och stirriga mig, ändå på något vis lyckades få med sig alla tomkartonger till att kasta på jobb..

- Ja minst sagt.. Det har verkligen varit många ljusglimtar denna veckan.. Fast sanningen är nog egentligen det faktum att jag faktiskt kommer ihåg de alla..?! För jag vill tro att jag upplever fantastiska stunder hela tiden, men att jag oftast pga. min stress glömmer de lika snabbt som de dyker upp..?!

Nåväl.. Förmiddagen under veckans sista arbetsdag har varit något galen, med (för att göra en lång historia kort) vattenlek inomhus, innefattande tio liter färgat vatten, mjöl och fjorton stycken barn i olika åldrar. *smile*
- En inte helt genomtänkt aktivitet.. *plask plask* Men barnen verkade uppskatta det och jag vill tro att vi alla lärde oss något! *smile*

Nu är det kväll. Arbetsveckan är slut och det står "fredagsmys" på schemat.
FredagsMYS som det så onaturligt heter..?! Ett uttryck som av någon anledning kan stressa mig sjukt mycket, men som faktiskt har börjat bli hanterbart för mig igen..

Och med det sagt, vill jag önska dig en trevlig helg! Det sägs att det ska bli solsken..?!

Kärlek & Ärtor!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny-Blue - 25 september 2023 19:31

  Jag har tagit bort mitt förra inlägg. Ber om ursäkt och yrkar på sinnesförvirring..  - Kärlek & Ärtor till alla!      ...

Av Jenny-Blue - 7 september 2023 23:09

  Idag har jag haft en hel rad av tänkbara rubriker att blogga om.. fram tills nu..?! Så jag skriver bara några rader om hur tacksam jag är för att jag har så fina barn. Jag är så stolt över alla tre, att jag skulle kunna spricka emellanåt.. Känner...

Av Jenny-Blue - 27 augusti 2023 13:08

  Igår var jag i Åkarp med uppdrag aniktsmålning för barn. En givande uppgift en solig lördag, för mig som pedagog och konstnär..    Man skulle kunna säga att det är den perfekta kombon..?! Även om ansiktsmålning är något helt annat än akryl ...

Av Jenny-Blue - 22 augusti 2023 22:08

  För ett halvår sedan kunde jag knappt hantera frågan. "Vad ska vi äta idag mamma?"   Idag kör jag och handlar efter jobb.. åker hem och packar in matvarorna i kylen, för att sätta mig i bilen igen och köra bort till fotbollsträningen som jag ...

Av Jenny-Blue - 16 augusti 2023 23:35

  Jag har ändrat runt lite i menyn och uppdaterat några texter.. Och jag firar att jag varit driftig som attan under dagen..    Först jobb, med start 7:30.. som jag överlevde.. ?! (Bara det är en bedrift..) Sedan lyckades jag hitta ett spec...

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards