Alla inlägg den 19 mars 2017

Av Jenny-Blue - 19 mars 2017 23:47


Så kom då äntligen dagen då sängen kunde lämna vardagsrummet och få en alldeles egen plats..


Det är förvisso ännu en temporär lösning, då detta rum är tänkt att bli ett allrum så småningom.. Men eftersom väggen (som ska byggas i det som faktiskt ska bli vårt sovrum) inte är färdig än och med tanke på att vår gigantiska soffa levereras hem på tisdag, blev det att sängen fick flytta ifrån vardagsrummet och in i allrummet så länge..

- Om jag är lycklig?! JA!!
Att äntligen få ha ett sovrum igen känns helt underbart!! Ett rum som bjuder in till lugn, istället för middag, samling vid tv:n eller barn som hoppar rundor bara för att de kan.. känns riktigt lyxigt!

Jag var lite orolig över att hunden skulle reagera negativt på "flytten" och att hon skulle känna sig stressad av det hela, men se där hade jag fel.. Tvärtom verkar hon komma lättare till ro nere i vårt nya krypin..?! Sängen är förvisso en av hennes favoritplatser och det verkar som att placeringen inte spela henne någon roll..?! Så länge hon fortfarande får hoppa upp och sträcka ut sin långa kropp känner hon sig nöjd. *smile*

Hur som helst..
Golvet i källaren är äntligen på plats och det känns som om "proppen" som fått allting att nästan stå still, har lossnat och att vi äntligen kan komma vidare med vår inflyttning..

Som sagt kommer soffan på tisdag och sen rullar det vidare med vardagsrummet.. Väggfärg, val av gardiner, taklampa, inköp av tv-bänk, passande matta och ett soffbord i rätt storlek och höjd..
- Åh, det är så roligt! Jag känner mig så inspirerad nu, och energin ligger på topp! Ska bli så kul att få ordning på allting i vårt lilla hus.. Och med dagens insatser, känns det som att vi redan har kommit en bra bit på vägen.

Kärlek & Ärtor!!

Ps.. Glömde berätta att vi också hunnit byta toalettsits inne på lilla toaletten idag..
- Inte så illa pinkat va..?! *smile*

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards