Alla inlägg den 24 september 2008

Av Jenny-Blue - 24 september 2008 23:57


Jag firar ju för tusan, tre veckor som bloggare idag..

En droppe i havet om man jämför med typ resten av Sveriges befolkning, men hej.. Man måste ju börja någonstans..

Ett stort GRATTIS till lilla mig, även om det inte är någon big deal..

Av Jenny-Blue - 24 september 2008 23:49


Åååh, jag blir sparkad hela tiden.. *suck*

Av Jenny-Blue - 24 september 2008 01:52


Det finns många nyheter som går mig förbi. Oftast är det för att jag själv väljer att inte veta.. (måste hålla mig till min verklighet i min lilla värld, för att inte tappa tron på mänskligheten, helt och hållet) Men det händer att jag helt enkelt missar vissa nyheter..


Läste en idag.. som egentligen inte är någon nyhet, men jag hade inte hört det förut.. Hur som helst så blev jag MÅTTLIGT FÖRBANNAD!!


En manlig präst på 78 år körde i april i år på en 16-åring på cykel bakifrån.

16-åringen dog. Prästen fortsatte att köra en bit innan han stannade för att kolla skadorna på bilen - spräckt vindruta - men körde sedan vidare. Prästen blev dömd för dråp och fick dagsböter på YNKA 10 000 kronor. Åtalet ang. 78- åringens smitning från plats, lades ned då han hävdat att: han skulle stannat om han sett att det var en människa som han kört på.. Prästen trodde nämligen att det var ett stenskott som spräckt han ruta. (refererat ur Kvällsposten som jag läste, tror den var från den 18/9-2008)


URSÄKTA MIG, MEN MÅSTE MAN INTE VARA NÄST INTILL BLIND FÖR ATT INTE SE ATT MAN KÖR PÅ EN, I STORT SETT, FULLVUXEN MÄNNISKA?!

OCH BÖTER PÅ 10 000 KRONOR.. -VAD DET VAD 16-ÅRINGENS LIV VAR VÄRT?!


Jag blev så fruktansvärt arg och samtidigt så fruktansvärt ledsen! Tänker på pojkens föräldrar.. min egen son och hur jag hade reagerat.. och på prästen som förmodligen fortfarande är ute på våra vägar och kör..


Aaah! Det är fruktansvärt!!


Eftersom jag bara läst denna lilla korta notis i tidningen, kan det hända att jag missat annan, tidigare information, som kanske ger en helt annan bild av vad som hänt.. Om så är fallet, hör gärna av er, så jag kan få rätsida på detta!


Jag vill inte vara orättvis i någons fall och fördömma medmänniskor, men håll med om att om man utgår ifrån det lilla som jag läst idag, kan man inget annat än att bli förbannad..


Tidigare månad - Senare månad

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<<
September 2008 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards