Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Jenny-Blue - 4 januari 2009 02:23


-Jaha.. se där.. nu kom han hem.. och han verkar faktiskt ganska så sansad.. Det blev kanske inte så mycket dricka ändå..

Så bra.. för honom, menar jag.. så slipper han att få huvudont imorgon..


-Nu ska jag gå och lägga mig.. -God Natt..

och Tjingeling.. så klart.

Av Jenny-Blue - 4 januari 2009 02:01


-Klockan börjar bli mycket.. och jag tror att jag ska dra mig in mot sängen.. Tomas åkte hemifrån strax efter klockan 15.. De skulle träffas lite tidigare, så det inte skulle bli så sent.. *hi hi*

-Yeh right.. dra den om Rödluvan också.. 


Jag sa till Tomas innan han åkte att jag inte trodde på honom, varken gällande tider eller mängden av dricka.. sen flinade vi båda två..

-Men det lät bra.. Det var vi rörande överens om..



Av Jenny-Blue - 4 januari 2009 01:15


..eller som i mitt fall.. "När gubben är ute, tar jag hand om ungarna"..

-Ahja.. det är inte så jättekrävande.. om sanningen ska fram..

Jag har ju världens bästa ungar!


Jonathan är oftast snäll och trots att vi är bra på att bråka med varandra titt som tätt, så brukar vi vara kompisar när inte Tomas är hemma.. Och vad gäller Charlie.. så räcker det med att han får en ny blöja lite då och då, lite uppmärksamhet och mat så klart.. så är han nöjd och håller sig lugn..


Den som kräver mest är nog hunden..

.. som just nu ligger på rygg i soffan, med alla fyra tassarna upp i luften..


-Visst kan det kännas lite trist att oftast vara den föräldern som stannar hemma med barnen, men sen samtidigt så har jag egentligen inget annat att göra.. jag har gått och blivit gammal och tråkig, helt enkelt..

Men sen vet jag ju också att om jag hade gått ut.. så hade jag efter en timme eller två, ändå velat hem igen.. Ser inte tjusningen med att vara ute på stan numera.. Mina barn betyder mer..


Nä.. jag bryr mig inte om utelivet längre.. men däremot kan jag sakna att göra saker med Tomas. Vi brukar inte ha några problem med att få barnvakt, men just nu när jag fortfarande ammar Charlie, känner jag mig lite låst..

-MEN JAG ÄLSKAR MINA BARN!!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards