Alla inlägg den 7 mars 2009

Av Jenny-Blue - 7 mars 2009 01:02


Idag har jag firat födelsedag.. min födelsedag.. min trettioförsta födelsedag.. för att vara exakt.. och det har jag gjort med ett smil på läpparna.. Det har varit en jätteskön dag.. trots städning, inköp av kaffe och kakor med mera och lämning och hämtning av barn.


Det började i morse.. sjukligt tidigt för mig.. men dock.. Tomas och Jonathan kom och väckte mig med sång och frukost i sängen.. Klockan var inte mer än 06:30.. inte ens Charlie hade vaknat än.. och med tanke på att jag inte kom i säng förrän vid 03.. så var det nästan precis att jag kunde få upp ögonen, men det gick och jag blev jätteglad!


Senare vid tolvtiden, när jag satt och gav Charlie mat.. tänkte jag tillbaka på morgonen och mina fina pojkar.. och på själva frukosten, som bestod av en torr macka med ost och ett glas mjölk.. på en tallrik med ett litet ljus på.. Tanken fick mig att le.. Tänk vad lite man kräver när man fyller 31.. Hade det varit min 28 årsdag hade jag nog blivit förbannad.. men inte idag!


-Ja, vad ska man säga..?! Det är väl ett tecken på att man håller på att bli stor..?! Inte vet jag.. Jag har aldrig varit stor tidigare.. så jag vet ju inte!


Under eftermiddagen och kvällen har vi haft gäster.. och det var väldigt trevligt! Det kändes så otvingat.. Jätteskönt att inte bjuda på middag och grejer, utan bara göra en enkel sak av det hela.. för en gång skull.. och bjuda på kaffe och kakor. En blandad mix av ¨köbekakor¨ och hembakat.. en garanterad succé.. 


En annan succé var presenten från min bror.. han är bara bäst.. min lillebror!! Egentligen var det väl inte så himla speciellt, jag har ju haft tusen pennor och fri tillgång till papper.. men idag när jag öppnade paketet från brorsan, blev jag jätteglad och min första tanke var:

-Nu kan gästerna gå hem så jag kan sätta mig ner och rita något.

Paketet innehöll ett ¨Drawing Art set¨ med 4 blyertspennor med olika hårdhet, 2 kolpennor, 1 skuggare, suddigummi, pennvässare och skissblock i A5-format. Men detta var inte allt.. för i paketet fanns det även en skissbok i A3-format med jättefina blad och perforerad i kanten, så de är lätt att dra av sidan.. ME LIKE!!!


-Jag har redan ritat en teckning.. När de sista gästerna gått hem, tog jag första bästa tidning som låg brevid mig på vårt lilla sidobord.. En reklamkatalog för tyger och klädesmönster.. Hittade en bild på en korthårig tjej som satt på stranden med bikinitopp och sarong.. ja.. sen ritade jag av henne.. 


-Lite fusk, kanske ni tycker nu.. eftersom jag ritade av henne, men då måste jag få försvara mig med att jag inte tecknat/ritat på.. ??  Ja, det är nog 5-6 år sedan.. Shit! Var tog den tiden vägen.. Ja ja.. jag har ju målat tavlor de senate åren så jag har ju ändå skapat något.. Hur som helst så kändes det som en nykick när jag öppnade presenten från lillebror och jag kan lova att det kommer fler teckningar!!


Nu ska jag tacka för idag och gå och lägga mig. Jag har haft en bra födelsedag, men nu är jag trött.. och dessutom sover alla andra här hemma.. så varför inte..


-Tack, för idag.. God natt, sussa gott och..

-TJINGELING!



 Ps. Såhär blev teckningen:

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards