Alla inlägg den 17 januari 2013

Av Jenny-Blue - 17 januari 2013 23:12


Så himla enkelt.. och så otroligt uppskattat..!!

Pojkarna är som galna i dessa små sockertoppar!


Jag gör dem på 3 äggvitor

1,5 dl strösocker och

3/4 tsk vaniljsocker


Vispar ihop allt till ett fluffigt skum

Tar typ tio minuter..?! i alla fall med min gamla elvisp..

Gör en egen spritspåse:

Tar en helt vanlig treliters plastpåse.

Klipper av ena hörnet på plastpåsen.

Trär i ett sparat munstycke (från en gammal sprits)

Fyller påsen med "skummet".

Spritsar ut små sockertoppar, stora/små

som enkronor på bakplåtspapper.


(Satsen gör ungefär 100 stycken, alltså två plåtar)


Sätter in plåtarna i ugnen, en uppe och en nere.

Ugnen ska stå på 100 grader.

Efter cirkus en halvtimme - 40 minuter byter jag plats

på plåtarna och låter de stå i 30-40 minuter till.

Totalt i ungefär 60-80 minuter


Marängerna är klara när de släpper från bakplåtspappret..


Här är bilder på innan vispning, efter vispning och på färdigt resultat

 


 


- Goda att ha till glass, men går alldeles utmärkt att äta bara som de är!

Favoriter hos barnen.. Både som färdig överraskning och som aktivitet i köket.

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards