Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av Jenny-Blue - 13 augusti 2013 14:38


Så var första inskolningsdagen för Jasmine, avklarad.. Allt gick bra.. till och med morgonen, med allt vad det innebär..?! Men sen å andra sidan, var det en mjukstart idag, med start på dagis först klockan 9.. Imorgon blir det liiiite tuffare, då vi ska vara på plats, kvart i åtta.. Behöver inte lämna Charlie innan dock.. då hans avdelning är stängd pga. planeringsdag.. Charlie är därför "utlånad" till Jasmine's avdelning, så det blir "två flugor på smällen" i morgon.. *smile*


Dagen har som sagt gått bra. Promenade till dagis började i tid.. lite innan till och med..?!

Det var inga problem att lämna Charlie.. och ännu mindre problem, för Jasmine, att sitta och leka i tre timmar.. Eller ja.. mest lek.. men även en del annat för mamma, som lite pappersgöra, blöjbyte och lunch..


På vägen hem sedan, slocknade Jasmine, som en klubbad säl.. (Förlåt mitt uttryck, alla djuraktivister..)

Jag hann nätt och jämt bara precis sätta henne ner i vagnen, innan hon somnade.. *smile*

Många intryck att bearbeta.. baciller att hantera.. och nya ansikten att acceptera..


Blev lite full i skratt, vid ett tillfälle, när vi satt på golvet och en annan pojke, som inskolas samtidigt, var på väg att ta något ifrån Jasmine.. varpå hans mamma säger: "Nej! Ta inte den lilla flickans saker." Mamman tittade på mig och fortsatte: "Hon är ju så liten och söt.. och så försiktig".. Jag svarade bara "Ja." Tyckte att det räckte..?! Även om jag skulle kunna berättat för henne att lilla, söta 'Mina Jasmine'.. lätt skulle kunna slå hennes grabb i huvudet, i rent raseriutbrott.. om hon bara känt honom lite bättre.. Men som sagt.. jag sa inget.. Tänkte bara.. "Skenet kan bedra, skenet kan bedra"..


Mer om inskolningen imorgon.. Nu måste jag fixa och dona lite, inför mat och så.. så att jag hinner med allt som ska göras innan Bingo på Almåsa ikväll.. Sista gången för den här säsongen.. så ikväll blir det fest..?! *smile*


Have a nice day friends! Vi ses..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards