Alla inlägg den 25 september 2013

Av Jenny-Blue - 25 september 2013 14:23


När jag gick hos psykolog, för några år sedan, frågade hon mig om jag ofta "stämplade" mina

dagar.. Exempel: Jag kunde tappa något på golvet och tänka: "Åh, det är en SÅNN DAG..?!"

Hon menade på, att.. Hur kan det bli något annat, om man redan har bestämt sig..?!

- Och det är ju sant!!


Jag har sedan dess försökt att INTE tänka tanken på att just tisdagar är skit..?! Men ändå verkar det som om det är mitt öde att varje tisdag, så gott som, få en skitdag..?!! Det börjar ALLTID med att jag försover mig.. (Jag försover mig ganska ofta, men om det "bara" händer en gång i veckan, så är det garanterat en tisdag"..?!) Morgonstressen, som sedan följer, här hemma.. med ungar, hund och mig själv, slutar oftast med att jag kommer genomsvettig till jobb, med andan i halsen och med hjärtklappningen arne i bröstet.. Och jag har garanterat glömt något viktigt där hemma.. allt från den tänkta lunchen, till det viktiga pappret som skulle fyllas i..?!


Och det händer ALLTID på tisdagar.. och så även igår..?!

- Kan få magsår för mindre, även om jag är ganska så säker på 

att det kommer att komma pga. dessa förbannade tisdagar..?! 


Idag är det inte tisdag.. längre.. och det är ju bra.. men det blev ändå lite skit i kanten, då de ringde från dagis och sa att lilla "Mina Jasmine" inte mådde bra och behövde få komma hem och vila.. Inget konstigt alls, att behöva "vabba".. Herre gud! Barnen kommer före allt annat, så är det ju..!! Men så jädra tradigt, då det skulle ha blivit en givande dag på jobbet..?!


Jasmine mår under omständigheterna bra.. Hon är genomförkyld, men har ingen feber.. så.. Det är ju bra..?! Att det inte är något allvarligt, det vill säga..!! Hon gråter och gnäller mer än vanligt, men hon är fortfarande mil ifrån pojkarnas uppträdande, när de är dåliga..?!


Nu är klockan "dags att hämta storebror nummer två" så nu hinner jag inte skriva mer, just nu..

- Kanske tittar jag in igen, senare idag.. när vi kommer hem från "farmor" som ska bjuda på middag idag..?! Vi får väl se om jag orkar, eller om jag väljer att göra något annat..?! Som att färga håret till exempel..?!


- Tah taah..!!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards