Alla inlägg under juli 2014

Av Jenny-Blue - 5 juli 2014 12:58


Tänk dig att du faller, rakt ner i ett stort svart hål..

Först blir du rädd, för du vet inte hur mycket du tål..


Förtvivlat försöker du hålla fast, att återigen få ett grepp..

Men du faller i ren tomhet och till slut skriker förståndet släpp..


Du inser vad som ska hända och du låter det att ske..

Du förmår inte längre att kämpa, du slutar helt enkelt att se..


Du faller hejdlöst, i ett hål som aldrig tycks ta slut..

Du önskar efter ljuset, efter ett sätt att ta dig ut..


Men du faller bara hejdlöst, inget som stoppar opp..

Inga hjälpande händer, som kan dra dig tillbaka till din ursprungliga topp..


Få kan förstå, de problem jag ska förmå..


I fallet ner passerar du dina drömmar..

Som trasiga bilder, med hysteriska sömmar..


Uppgivenhet och förtvivlan, fyller ditt bröst..

Själen skriker av ångest, men ingen hör din röst..


Frustrationen i kroppen blir till likgiltighet..

Och du blir lika mörk och kall, som hålets hemlighet..


Du lägger skulden på dig själv och tror dig förtjäna det som händer..

Allt gott du gjort, mot det onda vänder.. som tjocka ränder.. en i sänder..


Få kan förstå, de problem jag ska förmå..


Så når du äntligen botten, men med en smäll som är så rå..

.. att du inte ens själv kan förstå, de problem du ska förmå..


Du trodde att du var framme, att problemen äntligen tagit slut..

Men så är inte fallet, då du fortfarande är instängd och fortfarande längtar ut..


Nu sitter du där med blödande sår..

Brutalt nerslagen efter att ha fallit i fera år..


Ska du lägga dig ner, dö och tyna bort, eller vad tänker du göra..?!

Bara ge upp, sluta att andas, se, känna och höra..?!


Det kan ta en hel evighet, att komma tillbaka..

Men det är det värt, om man tycker sig livet smaka..


För du vet ju att det trots allt finns mer än bara ett svart hål..

Och nu vet du också att du mer än mycket tål..


Få kan förstå, de problem jag ska förmå..

Men alla borde veta att stora problem kan förvandlas till små..


Så ta tag i något, någon, vad som helst du kan komma på..

Låt livet få bero, tills andan faller på, men du måste göra det då..


Du ska se att hålet krymper, blir till grop, som blir till slätt..

Fortare än du tror, löses problemen upp, ett efter ett..


Och så en dag står du återigen på livets topp..

med blott ett minne om att ha längtat opp..


Få kan förstå, de problem jag ska förmå..

De fel jag ska begå, de vägar jag valt att gå..


Men med största åtrå, ska jag mina drömmar tillbaka få..

Och innan mitt liv är slut, kommer jag hoppfullt mina mål att nå.


-


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards