Alla inlägg den 9 augusti 2015

Av Jenny-Blue - 9 augusti 2015 18:54


Efter veckan som har varit, har jag kommit fram till att det har varit en hel "gnäll" här på bloggen..?! Det har varit en tuff vecka, med många tankar och mycket känslor och orken (som var tänkt att fyllas på nu under semestern) ..har varit som bortblåst..?!

Idag dock.. tänker jag inte gnälla.
Var hos mamma igår, under dagen och fick en välbehövlig promenad i skogen.. Även om jag hade Charlie och Jasmine med mig, kändes ändå promenaden tillsammans med mamma i skogen, som en tyst(are) paus.. Och senare på kvällen, när barnen hade kommit i säng, fick jag några timmar ensam tillsammans med Tomas på hans balkong..

Charlie hittade en massa små, söta grodor överallt..

Charlie och Jasmine på "skattjakt"..

För den som inte redan visste.. Så älskar jag att hå runt i mammas "trädgård" och fotografera blommor..

Skogshallon, okända svampar, vilda smultron och gigantiska nypon..
- Naturens små underverk..

- - - - - - - -

Idag har hela familjen varit på kalas, vilket varade hela förmiddagen.. Efteråt följde Jonathan och Charlie med kusinerna hem och medan Jasmine tog en tupplur och Tomas tittade på fotbollen hemma hos T. gjorde jag en liten "egotripp" till Jägersro Center där jag köpte ett nytt nagellack och sen hem till mig.. där jag njöt av en hel timmes tystnad alldeles ensam..

- - - - - - - -

Nu sitter jag rakt upp och ner, med solen i ansiktet, hemma hos Tomas syster och myser innan det är dags för middag..

Fick serverat mig en kopp kaffe, som snart är slut och jag passade därför på att blogga lite kärlek, under tiden..

Kärlek och Ärtor!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards