Alla inlägg den 16 augusti 2015

Av Jenny-Blue - 16 augusti 2015 05:35


Klockan har, sedan länge, passerat midnatt.. och jag pressar ut det allra sista av semestern, genom att vara vaken långt efter att alla andra har krupit till korgs..?! Jag gäspar, men är ännu inte kännbart trött..?!

Däremot känner jag mig.. ?! känslosam.. ?! Eller ska jag kanske säga "öppen i mina sinnen"..?!
Oavsett, så vill jag betona de positiva vibbarna, som får inkommande höstmörker att verka lite ljusare..?! Jag befinner mig, just nu, i en sinnesstämning där jag upplever nuet. Ska jag vara ärlig, har jag nog varit "här" sedan några dagar tillbaka..?! Har nog bara inte reflekterat över det lika mycket som nu..?! Vet att jag hörde trädens brus i torsdags, när jag och familjen var i Alnarpsparken.. Och jag minns att jag såg stjärnorna på himlen igår natt.. Likt skuggan av trädet, från gatubelysningen, som dansade över ena väggen ute på balkongen där vi satt, jag och Tomas, efter att ha sett en film.

Funderar en stund, över vad som kan ha orsakat denna "trans".. och jag kommer fram till att det kanske kan vara så att jag är totalt avkopplad..?! Fri från den inre stressen, som vardagligen annars blockerar mina sinnen från att se det där lilla extra, som får själen att må som bäst..?! Följderna av att ha semester, tänker du kanske nu, men jag är inte helt övertygad om att detta skulle vara hela orsaken..?! Missförstå mig rätt, men det är långt ifrån 24 timmars lugn, per dygn, när man har liten, mellan och stort barn.. som alla kräver sitt, totalt räknat i stort, 15-17 timmar av dygnet.. då de så fantastiskt avlöser varandra..?! *smile*

Kanske kan det ha och göra med att jag faktiskt har varit lite kreativ under de senaste dagarna (och nätterna) då jag har hittat tillbaka till mitt ritande..?! Såg, via länk på facebook, en video med en tjej som målade mönster, i form av prickar, på runda stenar och blev inspirerad.. Det var inte lika lätt som det såg ut dock, så efter två mindre lyckade försök kom jag fram till att jag skulle öva tekniken på papper istället, innan fler vackra stenar skulle gå till spillo.. Och ja.. Nu verkar det som om jag inte kan sluta..?! Tror att jag har gjort sju, eller åtta stycken mönster sedan i onsdags..?! De är inte så stora, men de kräver sin tid och sitt tålamod.. (Varpå jag känner för att förklara här i en liten prantes.. Att Tid: är för mig en tillfällig bristvara.. och Tålamod: är aningen mer som en bestående bristvara.. men som dock hittas lättast när jag befinner mig i skaparmood, kreativt tänkande.. *smile*)

Nåväl.. Nu skummade jag in på en parentes som tog en, eller två rader för mycket plats.. och det var ju inte riktigt meningen..?! Det var ju mina öppna sinnen jag skulle skriva om..?! Att höra en hund skälla från en trädgård i närheten.. och reflektera med tankar om hur hunden mår.. Att verkligen lyssna på ljudet och undra varför den skäller så mycket som den gör.. Istället för, som i vardagens stress, irritera sig in i själen på oljudet som ekar mellan husen och sedan sortera bort det genom att stänga fönstret..

*hahaha* Sitter i full harmoni, totalt avslappnad och bloggar om öppna sinnen.. Och BAM! landar det en ollonborre i knät på mig! Åh fy för fasiken!! Jag kunde ha dött av hjärtsnörp?!! Gissa om jag skrek rakt ut i mörkret, samtidigt som jag for upp och kastade av mig tröjan som låg svept om benen.. Och gissa om jag kom in ifrån balkongen fortare än kvickt..? (Du hade rätt om du svarade "ja"..*smile*)

- Ja jedicka.. Jag gillar verkligen inte insekter! Allra minst skalbaggar..!! Även om somliga kan vara väldigt vackra att titta på, så slipper jag helst att agera krockkudde åt störtdykande ollonborrar från ingenstans..! Oh My God, jag känner mig lyckligt lottad över att fortfarande vara i livet.. *hahaha* Vilken skräckhistoria alltså?!

Något tagen, efter incidenten jag just överlevde, tittar jag på klockan och ser att nu borde till och med jag vara lite grusig i ögonen..?! Men trots att så inte är fallet, känner jag att jag nog borde gå och lägga mig i alla fall.. Om bara några timmar vaknar kidsen och även om jag är ganska så säker på att Tomas kommer att ge mig sovmorgon, som han oftast brukar morgonmänniska som han är.. så är jag också fullt medveten om att barnen låter mer än vad de själv inser..

(Lägger ut bilder på mina ritade alster, som jag nämnde tidigare, vid ett senare tillfälle.. Behöver solljus för att kunna ta bättre foto på dem. Även om solen snart är på väg upp..?! Jag tänker inte utsätta mig själv för fler störtdykande ollonborrar i behov av stötfångare.)

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards