Alla inlägg den 4 januari 2016

Av Jenny-Blue - 4 januari 2016 23:52


Jag har vid ett fåtal tidigare tillfällen, varit och nosat på dagens ämne.. "Energitjuvar"..

Idag återvände jag till ämnet, via Google, efter att ha upplevt något som jag kunde placera in i mitt livs alla mönster.. Själva händelsen, den utlösande faktorn till valet av ämne, var egentligen inte hela världen, men jag medger att det gjorde ont innan vi fick pratat ut om det..


Jag började läsa, fullt medveten om att det likväl skulle kunna vara mig själv jag skulle få läsa om.. Även om jag (som de flesta andra) hellre vill lägga skulden på någon annan, så måste jag vara ärlig mot mig själv.. Hur ska jag annars kunna hitta mig själv..?!

 

Jag hann inte läsa speciellt mycket, förrän jag blev avbruten av mina änglatroll, så jag har inte så mycket att komma med här.. Men jag har fixat en direktlänk (via Google) och lagt ut i sidomenyn, om du vill läsa mer..?! (Det tänker i alla fall jag göra.. *smile*)


Kärlek & Ärtor!



Av Jenny-Blue - 4 januari 2016 02:50


Precis utkommen ifrån duschen, sitter jag nu på balkongen hemma hos Tomas och tänker på dagen som nu får anses vara över.. (Samtidigt som jag älskar att jobba, kan jag inte låta bli att njuta av mina lediga dagar, då jag kan bruka mina nätter i min egen takt, efter min egen inre rytm.. Kravlöst på vad klockan visar..!)

Dagen har varit lugn helt utan planer, bortsett från min lilla träff med svärmor vid 19:30 snåret, då jag skulle hämta mina färdigstickade raggsockor, som svärmor så snällt gjort efter min önskan.. Ett par vita, härliga raggsockor, som jag kan kasa runt i när jag känner mig mysig..*smile* Hela familjen fick följa med och även om det inte blev överdrivet sent, som vid många andra tillfällen nu under julledigheten, så var vi ganska trötta när vi kom hem igen vid 22-tiden..

När barnen hade kommit i säng och tystnaden återigen lade sig inom väggarna i Tomas lägenhet, var det något inom mig som fick min kropp att skaka..?! Känslan kan jämföras aningen med ångest, men jag vill nog hellre beskriva den som rastlöshet..?! Efter en stunds obehag gick jag, från min sittplats i soffan, till Tomas plats i den andra soffan för att beklaga mig.. Jag höll upp, först den ena handen, sen den andra, för att visa honom hur jag kände i kroppen.. Låter kanske konstigt, svårt att förklara.. Men Tomas fick nog rätt så klart för sig, då båda mina händer skakade som asplöv..?! En stund senare, efter att ha suttit med båda händerna i Tomas händer, släppte känslan.. Kroppen slappnade av, mina händer slutade att skaka och allt blev som vanligt igen..?! *konstigt*

Jag gick en runda med hunden, sen in i duschen.. och nu sitter jag här.
Kylan håller på att bita sig fast i fingrarna och jag ser att klockan är 02:37.. och jag inser att även jag känner mig trött nu.. Tomas hann somna i soffan, under tiden som jag var i badrummet, så jag får väl försöka få liv i honom så han också kommer i säng, innan jag går in och nannar kudden..?!


.. Ett foto, taget från min balkong i somras, får avsluta detta lilla nattliga inlägg..

Kärlek & Ärtor!
God natt och Sov gott..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards