Direktlänk till inlägg 11 mars 2017

Du behöver inte förstå.. bara du är ärlig.

Av Jenny-Blue - 11 mars 2017 10:12


Precis nu.. i skrivande stund.. sitter jag, som jag tidigare bara gjort i drömmen, på trappan i trädgården med en kopp kaffe under solen.. Lyckan borde vara obeskrivlig, men efter allt som har varit, med stress och resten av livet, så kan jag bara erkänna ett lugn.. Men med en stor nypa tacksamhet, för att jag faktiskt orkade och klarade av hela vägen hit..

Igår skrev jag ett inlägg om min pessimism.. Något som jag egentligen inte tycker om, men som gnager i mitt inre.. Någonstans blev jag hörd och det blev att jag mot min vilja fick lämna jobb för att hämta hem en av sönerna från skolan med magont.. Ångest och dåligt samvete för att behöva lämna alla i sticket på jobb, lättade när jag väl kom hem och jag tog tillfället i akt att försöka varva ner.. Att göra något bara för min egen skull.. Sonen i soffan, ett märgben till hunden, så hon höll sig sysselsatt och sen rensade jag rabatter i två timmar..
-Så fantastiskt skönt och tillfredsställande för själen!

Det är ett helvete att lida av stress.. Och när det har pågått under en så lång tid, som det har gjort i mitt fall, krävs det tyvärr mer än två timmars sinnesro för att man ska kunna koppla av.. men jag känner ändå att jag är på rätt väg.. Mina känslor som varit avtrubbade, näst intill helt borta, är sakta på väg tillbaka och det har faktiskt hänt att jag känt innerlig glädje hela tre gånger sedan årsskiftet.. Något som många kanske tar lite för givet..?!

Jag vet att min sorg kommer från besvikelse..
Bristen på tillit och förtroende har satt djupa spår i mitt inre och jag är övertygad om att en del av min inre stress kommer från att jag hela tiden känner behovet att vara på min vakt när det gäller människor i min omgivning.. Jag vill tro, men kan inte.. (Jag har försökt, men gång på gång visar det sig att jag får sota för saker som jag litar på att andra ska hjälpa mig med.. vilket inte behöver vara en big deal, men som gör lika ont ändå..)

Gällande min ilska är det svårare.. Tror att den grundar sig i att jag blir besviken på mig själv..?!
(En kväll när jag skulle ta ut gummibandet ur håret på min dotter, förmodar jag att jag visade tendenser på irritation, varpå dottern säger: "Du behöver inte bli arg på dig själv mamma. Det var faktiskt pappa som gjorde knuten.." Barn är så smarta och deras sinnen är så fantastiskt öppna..*smile*)

Nåväl.. Jag kan älta mina känslor och bristen av de, hur mycket som helst.. blir nog inte mycket klokare ändå..?! Men det slog mig att jag nog behöver skriva mer än vad jag gör, eller har gjort, under de senaste månaderna.. Det har varit en naturlig väg att gå, att inte skriva.. då jag egentligen lagt allting som ger mig sinnesro åt sidan, då det snarare har gjort mig ämne mer stressad, när jag hela tiden har blivit avbruten av allt och alla som kräver min tid.. (Lite grann som nu, när hunden kommit ut och springer runt och skäller på allt och alla.. och tiden säger att jag måste göra mig iordning för att komma iväg till kursen med Spira..*suck*)

Önskar er, på riktigt, en bra dag!
Kärlek & Ärtor!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny-Blue - 25 september 2023 19:31

  Jag har tagit bort mitt förra inlägg. Ber om ursäkt och yrkar på sinnesförvirring..  - Kärlek & Ärtor till alla!      ...

Av Jenny-Blue - 7 september 2023 23:09

  Idag har jag haft en hel rad av tänkbara rubriker att blogga om.. fram tills nu..?! Så jag skriver bara några rader om hur tacksam jag är för att jag har så fina barn. Jag är så stolt över alla tre, att jag skulle kunna spricka emellanåt.. Känner...

Av Jenny-Blue - 27 augusti 2023 13:08

  Igår var jag i Åkarp med uppdrag aniktsmålning för barn. En givande uppgift en solig lördag, för mig som pedagog och konstnär..    Man skulle kunna säga att det är den perfekta kombon..?! Även om ansiktsmålning är något helt annat än akryl ...

Av Jenny-Blue - 22 augusti 2023 22:08

  För ett halvår sedan kunde jag knappt hantera frågan. "Vad ska vi äta idag mamma?"   Idag kör jag och handlar efter jobb.. åker hem och packar in matvarorna i kylen, för att sätta mig i bilen igen och köra bort till fotbollsträningen som jag ...

Av Jenny-Blue - 16 augusti 2023 23:35

  Jag har ändrat runt lite i menyn och uppdaterat några texter.. Och jag firar att jag varit driftig som attan under dagen..    Först jobb, med start 7:30.. som jag överlevde.. ?! (Bara det är en bedrift..) Sedan lyckades jag hitta ett spec...

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards