Alla inlägg under januari 2009

Av Jenny-Blue - 19 januari 2009 01:00


Ett galet fruntimmer, sprang runt på ett torg.

Slog o fäktade, sparkade omkull en korg.

Apelsiner flög genom luften o träffade en karl.

Han hytte med näven tillbaka som svar.


En cyklist blev träffad av karlens hand.

O den stackaren förlorade en tand.


Tanden landade i ett glas som innehöll öl.

Från ägaran av krogen hördes ett bröl.


Rutorna de skorrade så mycket att de brast.

Polisen kom och den galna kvinnan blev fast.


-The End-

Av Jenny-Blue - 17 januari 2009 16:00


Jag har precis avslutat storstädning på toaletterna..

-Fy bubblan, vad det är äckligt att städa toaletter.. tycker jag.. men OJ så fint det blir när man är klar!! Och det är ju kul.. !!


Mina händer är helt torra nu, såhär efter alla rengöringsmedel o grejer..

Skulle kanske ha använt handskar.. Ja, ja, det är så dags nu.. Nästa gång kanske..


Nu kom Bella o pockade på min uppmärksamhet.. en kall nos mot benet..

Hon vill nog gå ut nu.. så nu får jag nog avsluta..


-Tjingeling..


Ps. Jag har faktiskt putsat fönster också idag.. Bara så ni vet..   : )



-Bella min lilla virvelvind..

Av Jenny-Blue - 17 januari 2009 02:52


Jag fick för mig, innan idag, att jag skulle sy gardiner till Charlies rum..

Så när Tomas kom hem från jobb åkte jag till tygaffären och köpte tyg..

Jag visste redan vilket tyg jag skulle ha.. och tur var väl det, annars hade

jag  fortfarande gått runt och funderat..

-Shit, vad det finns många fina tyger! Jag blir helt knäpp i huvudet av alla ide'er jag får..


Det tog ett tag innan jag kunde börja sy.. Charlie ville inte riktigt som jag idag.. mest en massa gnäll faktiskt.. men så äntligen somnade han och jag satte igång..


Har suttit vid symaskinen, till o från, sedan ca klockan 22.. så jag har hunnit med det mesta.. men jag har lite kvar.. ska lägga upp längderna och sy breda band att ha som omfång.. Det blir nog bra..


Nu börjar jag bli trött, så jag tänkte följa Tomas exempel och gå och lägga mig.. Vi ses..

-God natt..

-Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 15 januari 2009 23:16


-Ah den var så jäkla kass så jag vill inte ens nämna vad den hette.. Ska sanningen fram så vet jag faktiskt inte VAD den hette och jag tänker inte ta reda på det heller..

Kim Basinger spelade den kvinnliga huvudrollen.. som den förtryckta hemmafrun.. Hon råkade hamna i bråk med ett gäng killar på en parkering och när de sköt en väktare som kom från varuhuset, för att rädda henne, flydde hon.. i stort sett hela filmen utspelar sig i en studioskog.. Kim blir jagad av killarna, men dödar dem en efter en.. När hon kommer hem igen vågar hon helt plötsligt säga emot sin våldsamma man.. och filmen slutar med att hon drar upp en pistol och siktar den mot sin man..


Hade filmen inte varit så kass, hade jag naturligtvis inte berättat slutet, men nu måste jag bara varna er som uppskattar BRA filmer.. Vad ni än gör.. SE INTE DENNA!!

-Ah, den var så jädrans kass!!!!


Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 15 januari 2009 01:20


Idag har jag varit hemma hela dagen med Charlie och Jonathan.. o den som varit mest krävande har varit Jonathan.. Har sår i öronen, då han har kallat på mig hela dagen..

-Mamma, vill du höra..

-Mamma, vet du vad..

-Mamma, kan vi spela spel..

-Mamma, får jag spela X-box..

-Mamma, jag är törstig..

-Mamma, när kommer pappa hem..

-Mamma, jag är hungrig..

-Mamma, mamma, mamma..


Tomas kom hem och jag var jättetrött, men ingen tid för vila, då jag skulle iväg kl 18. Lämnade barnen hemma med Tomas och åkte med mamma till moster..

-Det var såååå skönt att få komma hemifrån, samtidigt som det var lite nervöst, då det var första gången Tomas skulle vara ensam med båda våra små.. Inte för att jag tvivlar på att Tomas inte skulle klara av det, men jag vet ju hur det kan vara.. 


Hunden fick i alla fall följa med mig, så henne behövde han inte tänka på..

  

När jag kom hem, låg Tomas i soffan och båda barnen låg och sov i sina sängar.. Jag frågade om det hade gått bra och det hade det.. Skönt..


Nu ska jag gå och lägga mig.. Det kommer en dag i morgon också och förmodligen kommer den bli precis lika ¨mammig¨ som denna.. i värsta fall får jag väl hitta på något.. som kan underhålla min lilla pratglada femåring.. åka någonstans.. Jag har inga planer än.. vi får väl se..

-Det enda jag har lovat Jonathan är att vi ska äta våfflor till lunch.


God natt & Sov gott..

-Tjingeling!


Av Jenny-Blue - 14 januari 2009 13:09


Jag vet inte om man ska skratta eller gråta.. men jag känner på mig att det ligger i tiden.. Alla, mer eller mindre, finns på facebook.. och jag vill inte vara sämre.. Kalla det grupptryck.. eller bättre.. utveckling..


Jag är inget vidare på datakunskap.. vet inte hur jag kunde få VG i ämnet i skolan, men sedan jag började blogga har jag lärt mig en del.. Och nu ska jag lära mig ännu mer.. Det är bara tiden som ska räcka till och sen är det bara till att köra..


Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 13 januari 2009 00:59


-Åh så trevligt.. jag har målat naglarna och jag måste säga att det blev förvånansvärt bra, trots att naglarna är korta.. Klippte ner dem för inte så länge sedan.. mest med tanke på lilla Charlie.. vill ju inte riva honom..


-Usch, vilket patetiskt inlägg detta blev.. Man skulle kunna tro att någon brydde sig.. Det är ju knappt att jag själv bryr mig.. om naglarna menar jag..


-Charlie, bryr jag mig ju faktiskt om..


Jag får helt enkelt avsluta här.

Av Jenny-Blue - 11 januari 2009 20:41


.. är inte så många, eller stora i heller för den delen..

Så fort ungarna har somnat, tänker jag bara..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards