Direktlänk till inlägg 15 juli 2012

Hjälplösa tårar, blev till styrka..

Av Jenny-Blue - 15 juli 2012 22:50


Idag var det överlämning av barnen och jag befann mig åter igen hemma.. hos Tomas..

Det var länge sedan jag "släppte" lägenheten.. men det känns ändå alltid lika obekvämt

att komma dit.. Jag tycker fortfarande att det är en jättemysig lägenhet, fast den saknar

min personlighet.. Och kanske är det det som gör att det känns så fel att komma dit.. Det

har ju trots allt, ändå varit mitt hem i åtta år..


Allt var som "vanligt"..

Jag kom över med barnen och jag hade pizzor med mig, som vi skulle äta tillsammans

innan jag åkte hem till mig.. När Tomas öppnade dörren och vi kom in, kramade båda

barnen om sin pappa medan jag fortsatte in i vardagsrummet med pizzorna, som vi

skulle äta framför Tv:n.


Tomas dukade fram bestick och glas, medan jag gick ut på balkongen och tog

ett snabbt bloss innan maten.. När alla väl satt vid bordet ställde Tomas en

fråga till mig och jag tittade upp och såg hans ansikte.. något jag inte gjort på

många dagar.. (undviker gärna det, har jag kommit på) Det tog väl ungefär två

och en halv sekund, innan jag kände hur tårarna växte och började fylla upp mina ögon..


Jag reste mig upp ur soffan och gick in på toaletten, för att inte visa varken

barnen eller Tomas, vad som höll på att hända. När jag kom in på toaletten,

tänkte jag bara att jag skulle ta ett djupt andetag, torka tårarna och sedan

gå ut igen, men.. det gick inte så bra..

För när jag stod där, slogs jag av tanken, att känslan jag precis fått bara

genom att titta på Tomas, får INTE han längre, när han tittar på mig..


Jag satte mig ner på toalocket och lät tårarna strömma över.. Lika bra att låta dem komma..

Det var länge sedan jag grät, kändes det som och det blir bara jobbigt att försöka hålla emot..

Men så behövde ungarna papper och Tomas kom och avbröt mig.. vilket kanske var till det bästa..?!


Vi åt.. fick väl i mig en halv pizza..? sedan försvann ungarna in i sovrummet, för att titta på Tv.


När jag skulle gå, en stund senare, höll Tomas på att fixa glass till ungarna, som stod på vars en

sida om honom och höll koll så att allt gick rätt till, med glass, strössel och allt vad det nu skulle

ha..?! Jag hade redan kramat ungarna och stod i hallen och bara tittade på mina tre pojkar..

.. Eller ja.. Jag har ju "bara" TVÅ pojkar numera..

Jag kände hur tårarna var på väg tillbaka och jag kallade in hunden för att kunna åka därifrån..


Tomas kom fram till mig för att säga hej då och ge mig en kram..

Jag kramade tillbaka, lite halvhjärtat, med ena armen.. även om jag ville slänga mig runt

om hans hals och krama honom så hårt att han kunde känna min saknad.. Känna min sorg..

Jag ville att han skulle se mina tårar och jag önskade att han skulle stoppa mig när jag var på

väg ut genom dörren, men det gjorde han inte.. Han varken såg eller stoppade mig..


Det tog en stund i bilen, innan mina hjälplösa tårar förvandlades till styrka..

Men så slog det mig:


Han som låter dig gå ut genom dörren,

med ögon fyllda av tårar, är inte värd din kärlek..

.. oavsett hur ont det gör..



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny-Blue - 25 september 2023 19:31

  Jag har tagit bort mitt förra inlägg. Ber om ursäkt och yrkar på sinnesförvirring..  - Kärlek & Ärtor till alla!      ...

Av Jenny-Blue - 7 september 2023 23:09

  Idag har jag haft en hel rad av tänkbara rubriker att blogga om.. fram tills nu..?! Så jag skriver bara några rader om hur tacksam jag är för att jag har så fina barn. Jag är så stolt över alla tre, att jag skulle kunna spricka emellanåt.. Känner...

Av Jenny-Blue - 27 augusti 2023 13:08

  Igår var jag i Åkarp med uppdrag aniktsmålning för barn. En givande uppgift en solig lördag, för mig som pedagog och konstnär..    Man skulle kunna säga att det är den perfekta kombon..?! Även om ansiktsmålning är något helt annat än akryl ...

Av Jenny-Blue - 22 augusti 2023 22:08

  För ett halvår sedan kunde jag knappt hantera frågan. "Vad ska vi äta idag mamma?"   Idag kör jag och handlar efter jobb.. åker hem och packar in matvarorna i kylen, för att sätta mig i bilen igen och köra bort till fotbollsträningen som jag ...

Av Jenny-Blue - 16 augusti 2023 23:35

  Jag har ändrat runt lite i menyn och uppdaterat några texter.. Och jag firar att jag varit driftig som attan under dagen..    Först jobb, med start 7:30.. som jag överlevde.. ?! (Bara det är en bedrift..) Sedan lyckades jag hitta ett spec...

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards