Alla inlägg den 1 december 2013

Av Jenny-Blue - 1 december 2013 14:10



- Shit..?!
Det är den första december.. Första advent.. men jag kan inte hitta den där härliga "snart-är-det-jul-stämningen"..?! Det står ljusklädda granar på var och varannan gård, ljusstakar och stjärnor i näst intill alla fönster.. Affärerna är fulla av tomtar, änglar, glitter.. och julklappstipsen strömmar in genom brevlådan.. Facebook överlastas med en massa bilder på "årets första pepparkaksbak".. "Årets första lussebullsfika".. Julpyntade hem, med julgardiner och hemmagjorda adventsljusstakar.. Lyckliga barn, med tindrande ögon tillsammans med sina adventskalendrar.. Osv, osv.. Precis så det ska vara, så ta det inte personligt.. men jag kan inte för mitt liv, hitta känslan..?!

Jag var på Vellingblomman, med Charlie och Jasmine igår.. och för en minut trodde jag att "nu så kommer det".. "Nu kommer inspirationen".. Men nej.. Så fort vi hade kommit ut till bilen igen, så var det som bortblåst.. *suck*

Jag har köpt en ny ljusslinga.. och en ny "jullampa" (i form av tre isbjörnar) till barnens rum.. men *suck*.. Jag känner inget som helst behov av att fixa och dona, pyssla och göra fint..?! Har lovat mig själv, att göra det dock, för barnens skull.. och jag försöker verkligen att inte känna det som ett tvång, utan strävar fortfarande efter att hitta den där härliga julstämningen..

Får väl ge mig lite tid åt min blogg också..?! Har ju de senaste två åren gjort en egen adventskalender, här på bloggen.. Med något nytt varje dag fram till julafton.. Kanske hittar jag stämningen där..?! Kanske ligger den i källaren.. i lådan, märkt "Jul"..?!

Gnäll, gnäll, gnäll.. Känner själv att det har varit mycket av det den senaste tiden..?! Men hej.. så är det. Och det är min blogg, så jag skriver det jag känner att jag behöver skriva.. Kanske inte så jädra intressant för er läsare, men nyttigt för mig!

Jaja, julstämning eller inte.. Med stora steg kommer julen allt närmare.. och jag ser faktiskt fram mot själva julafton och dagarna runt omkring, då vi ska fira den, som vi gjorde förra året! I en hyrd stuga, tillsammans med Tomas härliga familj, ska vi fira jul i dagarna tre.. Jag har lovat mig själv att njuta av varje sekund, vilket jag vet att jag kommer att göra.. då det var helt fantastiskt bra förra året!! *smile*

Mmmmh.. Tills dess ska jag försöka göra lite mys hemma i lägenheten.. Får väl leta upp den där lådan i källaren och sätta lite fart..?! Egentligen är det min vecka med barnen, som kommer nu, men imorgon måndag, efter jobb, får jag kvällen på mig.. Barnen får en extradag tillsammans med sin pappa, pga. att jag inte fick tvättat enligt planen denna veckan, då Tomas var sjuk.. Så imorgon rasslar det till.. Hoppas jag!! *smile*

- Se denna bild som Lucka Nr 1..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards