Alla inlägg den 21 november 2011

Av Jenny-Blue - 21 november 2011 23:08


 


Här är en söt liten animation.. som man bara måste älska?!!



- God Natt, kära vänner!

Sov Gott & Dröm sött!


Och glöm nu inte att ta hand om er själva och varandra.




Av Jenny-Blue - 21 november 2011 22:16


Jag har ALDRIG varit någon klockmänniska..

Har ALLTID haft lite svårt för det där med tider..

Jag gillar inte tidspress..

Har alltid varit ute i sista sekund.. 

Avskyr att vänta på folk.. så jag föredrar att komma lite senare..

Är tidsoptimist.. hur det nu går ihop..?! Och det slutar oftast på samma sätt varje gång..


Som sagt.. Jag verkligen AVSKYR KLOCKOR.. (Kan jämföras med Clownfobi..?!)

 

Hur som helst..


Strax innan jag slutade jobba idag, kom Tomas och berättade att han skulle ha möte

efter jobb och att jag skulle få köra Jonathan till fotbollsträningen, som började klockan 17.

Jag slutade jobb klockan 15..

Satt i bilen 15:03

Kom in i affären 15:08

Klar i affären och tillbaka i bilen 15:29

På dagis 15:36

Hämtade Charlie.. ut i bilden.. körde bort till skolan..

Hämtade Jonathan.. tillbaka i bilen.. Körde hemåt..

- HEMMA! Och klockan var "bara" 16:03


Medan Jonathan bytte om till träningskläder, fick Charlie titta lite på Tv..

Och under tiden gick jag ut med hunden.

Inne igen, bytte jag också om.. Sen satt jag faktiskt ner i tio minuter, eller vad det var..?!


16:42 satte vi på oss ytterkläder och skor. 16:47 satt vi i bilen..

.. och några minuter senare släppte jag av Jonathan på träningen.


- HEM IGEN!


Vek två lass med tvättade handdukar och badlakan..

Satte igång en ny maskin tvätt..

Lagad mat och dukade.. och hann faktiskt röka ett bloss innan Tomas och Jonathan kom hem..


Klockan 18:47 hade vi ätit färdigt och det var nu Tomas tur att byta om till träningskläder.

En stund senare åkte Tomas och det var dags för Charlie att få ny blöja och pyjamas..

- TANDBORSTNING! För båda barnen..


Gemensam sagostund inne i Charlies rum. Först läste Jonathan två sidor, innan jag tog över och läste klart boken.. Charlie var lite flamsig, så det drog ut lite på tiden.. men det gick ju bra ändå!

Ringde till mamma och fick pratat lite med henne inna klockan blev..


.. 20:32 då jag var inne och sa godnatt till Jonathan och.. sen minns jag inte mer..


Jag kommer bara ihåg att när jag var ute med Hunden igen, efter Tomas kommit hem från sin

träning, kände jag mig stolt över mig själv.. Dels för att jag hunnit med så mycket efter jobb..

Men mest över mitt fullständiga lugn, genom hela eftermiddagen..

- TROTS TIDER ATT PASSA! (Tänker på fotbollsträningen nu..)


Av Jenny-Blue - 21 november 2011 21:57


   

IsaDora nr 629 - Icy Purple

IsaDora nr 631 - Grape Jam

Nagellackspenna: Custum fit Nails - Färg Blanco (vit)


 


Grundmåla med nr 629

(Två tunna lager för bästa resultat.)

Måla prickar med nr 631

(Snåla lite med färgen, så att det inte blir för tjockt lager. Det håller bättre då.)

Använd pennan och gör cirklar runt prickarna.

Slutligen.. Lägg på ett transparent överlack

(Överlacket skyddar mot slitage och dina naglar håller lite längre)


Jag målade bara prickar på vänster hand.. eftersom jag är högerhänt..

Men du gör ju klart som du vill!


HAVE FUN!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards