Alla inlägg den 3 december 2012

Av Jenny-Blue - 3 december 2012 10:58


Så var det måndag igen.. och pojkarna är hos mig..

Just nu är Jonathan i skolan, men Charlie är hemma.. Just nu sitter han och myser till en film,

medan Jasmine ligger och sover i sitt babygym. För bara en liten stund sedan var jag och

"lilleman" nere i förådet, för hämta upp julpyntet, som jag tänkte att vi skulle placera ut under 

dagen.. Ska bli riktigt kul att få hitta nya platser till alla mina snögubbar och tomtar, som tidigare

har haft sina speciella ställen i mitt fd. hem.. men som nu ska få "flytta" precis som jag gjort..

*smile* Det blir nog absolut jättebra..?! De blev det ju för mig..


Den, för i år, nyinköpta julstjärnan, hänger redan i vardagsrummet.. såväl som den medflyttade

julstjärnan, som står i fönsterkarmen i pojkarnas rum.. och igår tog jag fram och fixade till vår adventsljusstake, som jag satte på köksbordet.. Kul i morse, när pojkarna kom ut till ett dukat

frukostbord och blev glatt överraskade av myset, med brinnande ljus och färdiga mackor..

- Ibland är det extra härligt att vara mamma! *smile*


Idag ska Charlie på 4-års kontroll på BVC.. Igårkväll var han inte jätteglad inför detta besök, men

jag tror att det ska gå bra.. Tomas kommer också att vara där.. och jag sa till Charlie, igår när

han satte sig lite på tvären, att "om han ville bråka.. fick han göra det med sin pappa, då jag

helst ville slippa det..?!" Då tittade Charlie på mig och sa att han inte ville bråka.. men att han

ändå inte ville åka till BVC och göra den dumma kontrollen.. Men som sagt.. Jag tror nog att

det ska gå bra.. Termobyxor på och lite lek i snön innan vi går in, kommer nog att få honom

på andra tankar..?!


Bortsett från BVC besöket, har vi inget annat idag.. Jo, Jonathan har fotbollen ikväll, men annars

är det inga andra måsten på schemat.. Skönt att ta dagen som den kommer..

Tids nog blir det att göra.. inför julen.. Hade tänkt att göra lite julgodis, inför vårt julfirande, men

det blir bara om jag hinner..?! Sen är det så klart tvätt och städ, innan vi åker.. Så blir det extra

trevligt att komma hem igen.. Men det tar ju ett tag till, innan vi är där.. rent tidsmässigt.. så jag

tänker njuta av lugnet så länge jag kan.. *smile*


Nu ska jag se om jag och Charlie kan få i oss något ätbart, innan det är dags att åka till BVC..


       


    


         


     



Av Jenny-Blue - 3 december 2012 07:00


  


"Allting är lätt, bara man kan det.."


.

.

.


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards