Alla inlägg den 6 december 2012

Av Jenny-Blue - 6 december 2012 12:30


Klockan är 12:30 och det är snart dags att åka och hämta världens bästa Charlie..

Men först måste jag bara sitta ner en stund och dricka en kopp kaffe.. och passar

på att blogga lite.. Det blev ju inget bloggande igår..?!


Jag har under förmiddagen, tagit mig in i min garderob.. likt ett omöjligt uppdrag, då jag

FORTFARANDE (?!) har kartonger med en massa "flyttgrejer" kvar.. Oh my God! är det enda jag

kan säga.. Skulle vilja bli av med kartongerna så fort som möjligt, men har lovat mig själv att ta

den tiden som behövs, för att få allt på "rätt" plats, istället för att bara tömma lådorna.. och

sedan ha en massa att "städa undan".. Och med tanke på hur länge kartongerna stått och gömt

sig i min garderob.. borde det kännas okej..?! Lite här och lite där.. och det fungerar bra!!


Så.. Nu sitter jag här.. på min favorit plats.. på balkongen och myser.. Insvept i en massa filtar..

(läs två) är det ganske så behagligt faktiskt.. Frisk luft och ett dämpat ljudsorl från barnen, som

leker i snön, på dagiset här nedanför.. Det snöar och vinterstämningen är hög..


Igår hängde jag upp mina fina snöflingor i vardagsrumsfönstret.. så nu är det snart jul på riktigt..

Julgransmattan plockades fram och nu är det bara julgranen som ska komma på plats och pyntas..

sedan kan jag hälsa julen välkommen! Vet inte vad det är som får mig att känna så starkt..?! Men

det händer varje år..?! Kan inte beskriva känslan.. då den är en blandning av trivsel och mys, med

vemod och nära till gråt..?! Men som sagt, den kommer varje år och det är oftast i samband med

att snön faller och/ eller julpynt ska upp..


När Jonathan föddes, för snart nio år sedan, sa jag att hans födsel kunde vara meningen till

att jag skulle se julen som en bra anledning till glädje.. men min mormor dog, bara tre månader

senare och den kommande julen.. utan min älskade mormor.. kändes långt ifrån glad!

Detta året, ser jag dock fram mot att få fira julafton.. och det måste ju ändå räknas som ett

framsteg.. då det är många år sedan jag kände så..?!


Nä.. nu måste jag klä på min lilla, sovande, pärla Jasmine.. så att vi kan åka och hämta Charlie..

Avslutar lite hastigt här.. men återkommer, när jag får tid.. Puss på er..

- Tjingeling..


Av Jenny-Blue - 6 december 2012 07:00


 


"Den som alltid vet bäst, lär sig aldrig något.."


.

.

.



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards