Alla inlägg den 17 december 2012

Av Jenny-Blue - 17 december 2012 22:09


Jag vet inte hur det kom sig.. mer än att jag sökte efter något till min julkalender (den 13/12)

men jag snubblade i alla fall in på denna videon.. och nu är jag helt såld..!! Har lagt upp den på

facebook, för att komma åt den lite lättare.. men ville så klart dela med mig av dess fantastiska

toner, även här på bloggen..


Och här är den..


- Lucia med låten Silence..   Klicka på bilden och njut..?!

Av Jenny-Blue - 17 december 2012 09:57


Det bästa med mitt nya liv, är nog ändå känslan av att kunna känna mig trygg i det jag

tycker..?! Jag menar, trots att jag alltid stått på min egen sida och aldrig haft några större

problem med att ha en egen åsikt, så kan jag idag känna mig aningen oberörd över hur folk

"tolkar mig"..

- Jag har alltid sagt "This is me, tyck om mig eller låt bli.." men innerst inne, har jag nog ändå

tidigare, varit lite nervös inför tanken om att någon skulle tycka illa om mig.. Att någon skulle

tycka att jag gjort fel genom att visa eller säga förmycket..



Samtidigt som jag tycker att det är härligt med personer som bjuder på sig själv.. och samtidigt

som jag vill tro att jag tillhör den kategorien människor, så.. rent känslomässigt har jag varit lite

si så där.. blyg för att go all in, liksom..?! Men nu är det inte så längre..

Om jag gillar något, eller någon, så kunde jag inte bry mig mindre om vad andra tycker om det..

- Visst hade det sårat om någon hade sagt till mig att jag var en jädra skitstövel.. men jag vill

ändå tro, att jag faktiskt inte besitter den typen av personlighet..?!



Att jag skulle kunna beté mig som ett as, hoppas jag att de flesta vet! Samtidigt som jag önskar

att folk är medvetna om att jag faktiskt väljer att INTE vara det! I det stora hela är det ju faktiskt

så att min attityd, alltid grundar sig i hur folk bemöter mig.. men det ska tilläggas att jag alltid ger

denna någon en ärlig chans.. innan jag skulle "gå crazy".. (Vilket sällan behövs, att gå crazy alltså..

om man bara tar det lite lugnt och läser av läget mer än bara en gång..)



Alla kan inte tycka om alla, men jag får nog säga att jag har rätt så lätt med de flesta..?! Och om

de är schysta mot mig.. så är jag schyst mot dem..


- Ja..?! Jag vet inte var detta kom ifrån.. en tanke bara..?! Eller var det kanske två..?!

Hur som helst, så är det underbart att inte behöva oroa sig..


Jag vet, förvisso, att det finns människor runt omkring mig, som snackat skit om mig, bakom

min rygg.. och det gör de kanske fortfarande..?! Men hej.. Vad ska jag göra åt saken..?!

Jag kan inget annat än att tycka synd om dessa människor som dels inte har något annat att

prata om.. och som dels inte vågar stå för vad de tycker och säga det direkt till mig..?! Om de

ens verkligen tycker det de säger..?! Då jag har fått för mig att man snackar skit om någon

annan, mer för att "ställa sig in", än att uttrycka sin egen åsikt..

- Fega människor med andra ord!


Men nog om dessa nu! Jag har inte tid eller energi att lägga på de som inte är värdiga mig..

(Kanske kan vara en tanke till de som blir utsatta och som tar åt sig av det..?!)



Jag har i alla fall rent mjöl i min påse.. så som jag ser det i alla fall..

Men om jag skulle ha trampat någon på tårna, någon gång.. ber jag om ursäkt för detta!



Och med detta säger jag..

- Tjingeling..



Av Jenny-Blue - 17 december 2012 07:00


         

     


.

.

 

Av Jenny-Blue - 17 december 2012 00:04


Oj oj oj, vilken dag..!!

Började redan tjugo i sju, då Tomas väckarklocka ringde.. och det var dags att gå upp för att göra oss klar inför födelsedagssång och frukost på sängen för vår älskade lilla (?) Jonathan.. Han fyller förvisso inte år förrän den 20/12.. men för att få lite distans till julafton, brukar vi fira honom helgen innan hans riktiga födelsedag.. Kan inte fatta att min lilla grabb redan fyller NIO år..?! Shit vad tiden går!!


Efter sången.. som pga. utebliven uppsjungning, kanske inte var världens bästa.. och frukosten på sängen.. som trots sin enkelhet, var mycket uppskattad.. satte jag och Tomas oss på balkongen, med vars en kopp kaffe, för att planera timmarna innan kalaset.. Ganska så mysigt faktiskt att kravlöst (i känslan) bara sitta där, i morgonmörkret, med rykande varm kaffe.. i ett relativt milt väder..


Vi åt en snabb frukost, sen satte dagen fart på riktigt..

Jag kastade mig in i storstädningen av Jonathans rum, samtidigt som Tomas gjorde sig klar

för att åka iväg och hämta hem den speciella presenten.. Ett terrarium.. och två stycken ödlor..!!


Cirkus fem timmar senare, ansåg jag mig vara klar med städningen.. som jag måste erkänna, fick

mig att må väldigt bra.. Hade det varit en dålig dag, hade jag ALDRIG städat så grundligt.. om

ens alls..?! eftersom det var hemma hos Tomas.. Kan ju tycka att han får ta hand om sin egen

röra..?! Men idag blev jag som uppslukad av städningen i Jonathans rum (som jag, sedan tidigare, har

lovat honom att hjälpa till med) att det liksom bara fortsatte i bara farten..?! Och ska ärligheten fram, så

tror jag att jag faktiskt tycker om att städa..!? Speciellt, när man kan se klar skillnad mellan före

och efter.. resultat..!!


Gästerna kom klockan 14.. och det blev precis så trevligt som det brukar vara, om inte lite mer

idag faktiskt..?! Det har varit en väldigt positiv dag för mig idag.. *ha ha ha* .. men så är det!


När de sista gästerna hade åkt hem och Tomas hade fått undan allt, som hette kalas.. ringde

jag och beställde pizza.. Pojkarna packade ihop sina saker, inför veckan som kommer.. och när

alla var klara med sitt.. tog Tomas lilla Jasmine och åkte hem till mig, medan jag och grabbarna

åkte till pizzerian, för att hämta vår mat.. Vi åt.. Jonathan och Charlie lekte en stund på rummet..

(Fullt upp med sina julkalendrar, Lego och Playmobil, med en hel veckas oöppnade luckor..)

Jasmine nattades.. Tomas tittade på tv.. Pojkarna kom i säng.. Jag läste saga.. och sen var jag

"totto over and out"!! Alltså helt slut i planeten..


Jag och Tomas satt en stund i soffan, innan Tomas tackade för sig.. och helgen som varit.. och

åkte hem till sitt.. Jag satt kvar i soffan en stund, innan jag kom "hit" och nu, när klockan är en

liten bit över.. "Oh my God.. FÖR mycket..!!" Ska jag näst intill omedelbart, gå och kissa och gå

och lägga mig.. *smile* (Ber om ursäkt, för ev. intressepilar i ögonen.. ang. mina toalett planer..)


Ja.. så är det i alla fall..!!

Jag har haft en mycket trevlig helg.. men nu är den slut! Veckan som kommer är jag trebarns

mamma igen.. vilket betyder att det är skola imorgon.. Och då gäller det ju att komma upp, upp

och iväg.. i tid.. och allt sånt.. Tråkigt, men det blir nog bra! Bara några dagar till, sedan är det

jullov och då behöver vi inte längre ställa klockan, utan bara precis vakna när vi vill..?!


Nu måste jag göra mig klar för loppelådan!

- Var rädda om er själva och ta hand om varandra!!

Och glöm inte att blåsa ut ljusen!

Natti natti! Puss och Kram..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards