Alla inlägg den 19 december 2019

Av Jenny-Blue - 19 december 2019 00:03


Såhär dagarna innan jul går tiden fortare än vanligt och jag håller hårt i trådarna som styr mig..

Jag är stolt över mig själv för att inte ha krackelerat mer än vad jag gör, då läget inombords är ganska pressat sedan några veckor tillbaka..

Det är mycket på jobb, med allt som ska fixas.. Pepparkaksbak.. Pynta.. Klä julgranen.. Luciafilmer som ska filmas, redigeras, visas upp.. Julpyssel.. Julfest.. Sjukdomar.. Vikarier.. Julbord.. Samlingar.. Trötta barn.. Trötta pedagoger.. Mörka dagar.. Kalla dagar.. Långa dagar.. osv.. osv..

Och hemma.. *suck*
Pepparkaksbak.. Pynta.. Klä julgranen.. (en i varje rum, känns det som) Julpyssel.. Julbasar på skolan.. Julfest.. Sjukdomar.. Vab.. Julbord.. Trötta barn.. Trötta föräldrar.. Mörka dagar.. Kalla dagar.. Långa dagar.. Julklappar.. osv.. osv.. Allt jämsides med disk, tvätt och mat..

- Herre Gusseness!! Inte undra på att man kraschar emellanåt..?! Det är ju helt bisarrt egentligen.. hur man far och flänger som en jagad kaninjäver, från tidig morgon tills långt in på kvällarna..?!

Men! Jag gör mitt bästa! Jag tar en dag i taget och blir det fel, kan jag bara försöka göra det bättre imorgon.. (Jag hoppas bara folket i min omgivning orkar rida ut stormen som kan bli i min väg..?! Att de har mer tålamod än jag och att de någonstans har förståelse för den jag är..?!)

Kärlek & Ärtor!
.. bara sex dagar kvar till julafton..
(Nedräkningen har börjat inför slutet av pärsen där bara plats för kärlek, tacksamhet och värme finns kvar..)

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards