Alla inlägg den 12 augusti 2021

Av Jenny-Blue - 12 augusti 2021 17:58


Och DÄR kickade ångesten in inför verkligheten som startar igen på måndag..

Jag känner mig rastlös och irriterad på samma gång.. Vill göra något, men samtidigt bara gå och lägga mig. Gör jag det sistnämnda så kommer det förmodligen bli att jag sover till klockan 22, vaknar och möts av ett både inre och yttre kaos.. Det inre pga. att jag sovit bort tiden.. Den yttre pga. tre barn och två hundar som lämnats obevakade i mer än två timmar..?!

Jag tänder en cigg och försöker glädjas åt vad jag har åstadkommit under dagen..
Var iväg på Hornbach med mannen i förmiddags och fixade bland annat Round up (bekämpningsmedel för ogräs) som jag behandlat alla våra stenpartier med..
- Det är effektivt.. men jag kan inte riktigt erkänna att jag gillar det.. Tycker att det är obehagligt att spruta ut en massa gift i naturen.. Är rädd för att skada mina andra blommor, att hundarna eller barnen, eller någon annan ska få det på sig.. och det oroar mig att mina små insekter och maskar ska bli förgiftade. Och så luktar det äckligt..!!

När jag var färdig, sa jag till Tomas att han kommer få ta över detta.. Att gå runt och förgifta allting är verkligen inte min grej..!! Ska kanske tilläggas att detta är första (och sista) gången jag utför denna handling, sedan vi flyttade in i huset för snart fem år sedan..) Det är ett jädra knegande när det kommer till ogräs mellan stenar och annat.. men efter idag känns det fasiken värt att ligga på knä i några timmar och slita ogräs..?! Hellre det än detta!

Kärlek & Ärtor!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards