Alla inlägg den 17 augusti 2021

Av Jenny-Blue - 17 augusti 2021 09:17


Vaknade i morse, till toner av musik från min lilla klockradio.. vilket brukar bli de bästa morgnarna..

Idag hade jag tid att ligga och lyssna en stund och strax innan jag lämnade sängen blev det dags för nyheter..

Bla, bla, bla.. Jag är inte speciellt intresserad.. In genom ena örat och ut genom det andra..
Men så BAM kom faktan som så många redan visste skulle hända:
Hundarna som alla behövde i sitt liv, när folk blev tvingade att jobba hemifrån pga. Corona pandemin behövs inte längre..?!!

Och jag blir så ARG!!

De organisationer som adopterat ut hundar under Coronatiden har varit väldigt noga med att se till så att just detta inte skulle hända.. Jag har dock fördomsfullt svårt att tro att det vara samma tankar för de som födde upp dessa sk. Coronahundar som yrke..?!

Med om vi struntar i det och inte pekar finger åt uppfödarna, då de flesta faktiskt är seriösa, som jag ändå vill tro..

- Varför i helskotta tar man in en hund i familjen för att sedan slänga ut den?! Jag tänker på alla de barn vars föräldrar en morgon bestämt sig för att slänga ut sin lilla Fido..?! Vad är de för förebilder?!

OM MAN TAR IN ETT NYTT LIV I FAMILJEN, SÅ OM DET ÄR EN GULDFISK, EN HUND, ELLER ETT BARN.. KAN MAN VÄL FÖR HEL*VETE INTE VARA LÄMNA BORT DET NÄR DET BLIR JOBBIGT?!

Jag förstår att livet ibland inte riktigt går som man hade tänkt sig.. Jag vet.. Jag har själv varit där.. Och jag vill verkligen inte dra alla över en och samma kam här.. MEN VA F*N?!! Ni måste ju ändå förstå varför jag blir upprörd?! (Det kan ju inte bara vara jag som känner såhär?!!)

Var det verkligen någon som trodde att vi skulle leva efter Corona restriktioner i resten av tidernas evighet?! Att vi skulle sluta åka till jobb för att kunna jobba hemifrån i 10-14 år framöver?!

- Idioter.. säger jag bara!

Ni får kalla mig för vad ni vill. (Jag kallade ju just dessa människor för idioter..) Men blir ni arga på mig, är det bara bevis på att jag har rätt..

Kärlek & Ärtor!
Främst till alla de som nu har fullt upp med att försöka rätta till andras misstag och hjälpa alla dessa hundar.

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards