Alla inlägg den 23 augusti 2021

Av Jenny-Blue - 23 augusti 2021 22:43


Första dagen på ny termin, efter sommaren.
Nytt schema, ny avdelning.. Alla är tillbaka efter semestrar och inskolningarna har kommit igång.

Jag är tillbaka på småbarnsavdelningen, som jag började på som nykomling.. Det känns bra, men det kommer nog krävas ett tag innan jag lyckas ställa om mig helt från det höga tempot med de större barnen.. till mer stillasittande närvaro med de nyinskolade småttingarna.

Kände mig något smått rastlös i morse när jag kom till jobb och vi var fler pedagoger än barn på vår avdelning.. (innan inskolningabarnen kom) Men
jag hade ett litet moment med en av våra nya barn efter sovvilan.. Där vi satt, bara barnet och jag, med några klossar och byggde tillsammans. En rofylld stund med nyskapade av den relation som ska utveckla oss båda några år framöver.

Omställningen är stor.. och jag skulle ljuga om jag sa att det inte har oroat mig en aning.. Men nu såhär efter semestern känns det mer naturligt än oroligt. Och efter idag ser jag verkligen fram emot att få mer tid på golvet tillsammans med barnen.

Det är så otroligt stort egentligen, att få lov att vara en av de som är med och lägger grunden för dessa barn.. Ansvaret är nästan skrämmande när man tänker efter, men så vet jag att jag är en sjutusan till pedagog.. (om man nu får säga så om sig själv..?!) och att saker och ting faller sig ganska naturligt när det väl gäller..

Nåväl.. Jag trodde att det skulle kännas jobbigt.. (vilket säkert kommer kännas av ibland ändå..) men just idag känns det bara lyckligt att vara jag.



Jag har världens bästa jobb.

Kärlek & Ärtor!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards