Alla inlägg den 1 december 2008

Av Jenny-Blue - 1 december 2008 01:07


Kom inte upp förrän klockan 8:45 idag.. Lite smått panik, eftersom vi skulle var i Skegrie klockan 10:00.. Jag fick väcka stackars, lilla Charlie, hoppa i mina kläder, slänga i mig en macka och kasta oss in i bilen..

 -Det värsta är att det kommer förmodligen bli precis likadant i morgon, då Tomas börjar jobba som vanligt igen och jag måste lämna Jonathan hos dagmamman.. T. har ju varit ledig, sedan Charlie föddes..

-Och då snackar vi LEDIG.. Inte fan har det varit jag, den nyförlöste mamman som har legat på soffan och ¨vilat¨ hela dagarna..

-Nu var jag kanske lite orättvis.. T. har ju faktiskt lämnat och hämtat Jonathan på dagarna.. Det har till och med hänt, ett flertal gånger, att han handlat mjölk med sig hem.. och det är ju fantastiskt!!


Jag älskar att vara tvåbarnsmamma och det känns som om jag börjar komma in i min nya roll.. i alla fall på stressen och paniken över att tiden inte räcker till.. Efter att inte ha varit hemma under hela lördagen och söndagen har det resulterat i att här ser ut som F .A. N. här hemma!! Diskbänken är full.. diskmaskinen är full och måste tömmas, torktumlaren är full och måste tömmas.. Allting är fyllt, förutom jag som är totalt slut på allt.. känns det som..


Innan T. gick och lade sig, frågade han mig varför jag var så arg och vresig..

-Ja du, säg det den som kan.. för du verkar inte ha en aning..

Tanke: 

-Man kanske skulle göra ett tv program om varför.. och för att göra det lite mer lockande, slänga in en bild på en cool bil, eller en naken brud, eller varför inte ett klipp med fotboll eller hockey.. Då hade han kanske fattat varför.. Det är ju för f*n det ända han gör när han är hemma.. Ligger i soffan och glor på tv.. När jag tänker efter så är han ganska lik Charlie, faktiskt.. Han sover, äter och skiter.. *Suck* va' trött jag blir..


Nu är klockan halv två på natten och jag är ASTRÖTT!! Jag tänker inte göra ett piss mer idag.. NÄ! Jag skiter i det och går och lägger mig.. Det måste för fasiken vara min förbannade rättighet..?!


Sov gott alla ni nattbloggare.. Vi ses igen.. nästa gång jag skiter i alla måsten och sätter mig här med min lilla bärbara..


Natti natti och Tjingeling..

Av Jenny-Blue - 1 december 2008 01:03


-Så var julbazaren över och jag överlevde.. Det var inte många besökare idag heller, men ändå mer än igår.. Jag är nöjd i alla fall.. Hade två lådor att packa upp, men bara en att packa ner.. Och även om jag tyvärr inte blev miljonär idag heller, så gick jag i alla fall med plus.. och det är ju huvudsaken..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards