Alla inlägg den 27 december 2008

Av Jenny-Blue - 27 december 2008 00:00


-Ja, ni har väl sett filmen..


Jag älskar julen.. ?! Egentligen inte.. men som barn gjorde jag.. Nu när man är vuxen är det mest bara stress.. Däremot älskar jag min familj.. och hela tjocka släkten.. sen att det under julen innebär en hel del kaos.. hör väl egentligen till vanligheterna..


I år har jag, tack vare att jag ammar Charlie, varit lite av en observatör.. och har därför lagt märke till en del som man kanske inte hade gjort om man varit mitt uppe i det.. (det kan jämföras med att vara ensam nykter på en fyllefest) Det är i och för sig ganska så roligt att sitta i ett hörn och titta på alla kära med sina olika personligheter..


Någon skäller på hunden som tigger vid bordet, en annan springer runder mellan köket, terassen och groggbordet, en tredje sitter och spelar spel och blir måttligt irriterad över att ingen av motståndarna egentligen lyssnar på reglerna.. Barn som klättrer i möblerna, för att inte råka somna för tidigt, mammor som daltar, pappor som diskuterar djupa ämnen, så som filmtitlar och musikartister, med whiskeyglaset i handen.. Kusiner.. syskon.. mostrar och fastrar.. Ja, det är en upplevelse i sig.. nästan som en film..


Jag är nöjd med min jul! (min egen lilla julfilm) Jag trodde faktiskt ett tag, där i början av julaftonfesten, att det skulle kunna sluta hur som helst, men det gick bra hela vägen och när klockan var halv tre på natten och vi hade kommit hem, kändes allt jättebra!


-Jag hoppas att ni också haft en bra jul! 


Nu är det nyår som ligger inför dörren och hur det slutar.. eller börjar.. får man ju säga.. det vete gudarna..

-Den tiden, den sorgen, som jag brukar säga.. Det blir nog bra.. det med..


Nu ska jag i alla fall gå och lägga mig.. Vi ses.

-Tjingeling.. 


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards