Alla inlägg den 6 december 2008

Av Jenny-Blue - 6 december 2008 18:12


-Ja, det är kanske inget man gärna pratar om en lördagskväll, men det råkar vara min verklighet, just för tillfället.. När jag fick Jonathan, ammade jag honom i tre månader, men slutade sen, eftersom det inte var näring i mjölken så att det räckte för att Jonathan skulle bli mätt.. Detta gjorde att jag aldrig såg charmen med att amma.. för mig var det bara jobbigt..


Men nu, med barn nummer två, fungerar det mycket bättre! Charlie äter och somnar gott.. Och när vi var på BVC i tisdags visade det sig att han gått upp hela 200 gram sedan förra veckan. (De räknar med att ett barn ska gå upp ca 125g/v) Så både jag och Charlie är nöjda. Nu kan jag själv känna det mysiga med att amma.. Däremot är det inte jättekul, när bröstmjölken sprutar ut.. trots att Charlie inte äter.. Det mest pinsamma är när det går igenom kläderna och det blir ¨fina¨blöta fläckar på tröjan.. Blickarna man får då innan man själv fattar vad som har hänt är inget att rekomendera.. -Jättepinigt!! Och tyvärr en erfarenhet jag har..


Nu ska jag inte äckla er mer med detta.. jag var bara tvungen att få tömma (hi hi) lite..


Vi ses..

-Tjingeling.

Av Jenny-Blue - 6 december 2008 01:53


Shit.. jag skulle kunna bli tokig.. vilken sekund som helst.. Jag älskar mina barn.. över allt annat.. men när man inte får två minuter för sig själv kan man få spel.. vilket jag får snart!


Charlie somnade inte förrän 00:27 (tittade nämligen på klockan) strax efter gick Tomas och lade sig.. Jag borde också ha gått och lagt mig, men tänkte ta en skön stund för mig själv.. passa på, när jag kan.. Satte mig i köket och började skriva lite julkort.. (kalla mig gammeldags, men jag gillar själv att få kort i brevlådan) Efter bara 20 minuter kom Jonathan.. hostande.. Han fick lite för hostan och jag bad honom att dricka upp och gå och lägga sig igen.. Men nähä.. Det skulle han inte..

-Jag har redan sovit,så jag ska vara uppe nu, sa han..

-Klockan är TVÅ på natten!! Gå och lägg dig!!! Jag fick nästan panik och tog min lilla bärbara och gick ut på balkongen.. och här sitter jag nu..


Det är underbart med barn.. Nu måste jag gå.. hör hur Jonathan sitter på sitt rum och gråter.. Vi ses..

-Tjingeling och god natt till er som får sova..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards