Direktlänk till inlägg 16 september 2012

- Ha kakan.. eller äta den.. Det är den stora frågan!

Av Jenny-Blue - 16 september 2012 04:20


Tänk så bra det hade varit om man kunde

HA kakan och ÄTA den samtidigt.. och ändå ha kakan kvar..


Men det kan man ju inte..

Förr eller senare, måste man välja!


Antingen så sparar man sin kaka,

eller så äter man upp den..


Om man sparar den så vet man att man alltid har den..

Även om den kommer att bli gammal och seg, så vet

man att det alltid kommer att var ens egen..

Och kom nu inte och säg: Vad ska jag med en kaka till som

jag aldrig kan njuta av, för det är bara negativt tänkande!


Om man väljer att äta upp kakan, försvinner kakan för alltid..

Man kan kanske få en ny, men det finns ingenting som säger

att den kommer att vara lika god som den man tidigare hade..

Och kom nu inte och säg att man måste prova för att veta.. för det är bara trams?!



Jag vet vad jag hade valt.. Vet du?

Jag förmodar att det finns en del där ute som har tagit

en tugga eller två, men som har ångrat sig i sista sekund..

Det kan vara okej, men då får de också leva med att kakan inte längre är hel..


Så.. - Ha eller äta..?!


 
 
Ingen bild

Jimmy Nilssom

16 september 2012 07:53

Jag hade bakat två kakor så hade jag kunnat äta den ena och sparat den andra.

Jenny-Blue

16 september 2012 23:13

Jaha.. du tänker så.. ;)
- Smart..! ;)

 
Ingen bild

Louise

22 september 2012 21:55

Råkade kika in på din blogg, nästan skrämmande vad jag känner igen mig i ditt vardagsliv och ditt skrivande... Verkar kanske lite töntigt? För mig känns det mest skumt som om du var en del av mig hehe.. Jag om ngn vet hur det är att vara fisk! Skilsmässor, ungar och att tycka synd om sug själv.. För visst förtjänar man bättre. Hur gamla är dina barn? Har själv 2 små underbara barn, en på snart 9 och en på 4. Bor på Lindeborg i Malmö och är 33 år! Skulle vara kul att träffas och byta nga ord... Kanske låter lite sjukt men har heller ingen nära som riktigt förstår mitt (sjuka jag) att vara fisk är inte alltid så lätt;)

Jenny-Blue

24 september 2012 20:36

Hej Louise.

Du kan ju skicka en vänförfrågan via Facebook.. så kan vi ju se vart det leder..?!

:) Ta hand om dig!

 
Ingen bild

Louise

25 september 2012 15:58

Har tyvärr inte Facebook.... Låter ju jätte knäppt! Kanske lite pga min svartsjuka har det blivit så, lång historia... Min sambo har inte heller ngt konto. Känns som Facebook är lite för beroende framkallande??! Precis som din blogg.. Hehe.. För den har jag lyckats bli beroende av :) trodde bara det fanns en person som kände som jag?! Alltså är sjukt känslig, bryr mig om alla, grubblar och analyserar det mesta, ställer upp till 110% för alla jag tycker om och räknar starkt med att folk ska göra detsamma för mig.. Hmm.. Men så blir det aldrig. Den jag älskar får all min kärlek och själv blir jag aldrig nöjd.... Tycker absolut inte man kan älska ngn för mycket... Har höga krav på mig själv och på alla andra... Jag är själv ett skilsmässobarn och har funderat länge på om det är därför jag aldrig känner mig tillräckligt älskad?! Har separerat från min sons pappa.. Och har sjukt dåligt samvete för det... Grubblar ofta på om min son kommer att ta stryk av detta? Men, men vad gör man?! Ena dagen e jag på topp och andra dagen har jag ett jäkla humör... Mina närmaste säger att jag kan vara en riktig bitch. Stämmer nog ganska bra, tyvärr! Men annars är jag för det mesta en frisk vind, glad och jätte positiv... Fixar det mesta med en inställning som lyder: det finns ingenting som jag inte klarar av, allt går om man vill:) Gud vad lång denna kommentaren blev känner jag! Hade varit skoj att ha ngn att prata med som kan förstå mig... Inte för att jag inte har nga vänner att prata med för det har jag!! Som tur e... 😊 Men kände bara att vi hade sjukt mycket gemensamt när jag läste i din blogg, alla dina tankar och ditt sätt att skriva m,m Ja,,, det var lite om mig... Haha! Imorgon tänkte jag åka till Vellingeblomman med mina troll..skolan har studiedag och dagiset har planeringsdag!! Tack för tipset!! Stor kram

Jenny-Blue

25 september 2012 20:43

Hej Louise.

Förlåt.. man tar lite för givet att alla har facebook.. men det finns ju faktiskt de som har lyckats hålla sig ifrån det "giftet".. För det är lite som du säger.. Lätt beroendeframkallande..

Ang. det där du skrev om att du är orolig över att din son skulle ta "stryk" av att du och hans pappa har separerat..
- FINNS INTE!! Jag har pratat med sååååå många människor.. sk. experter.. under min o mitt X's separation och ALLA säger samma sak:
- Barnen tar inte skada.. så länge föräldrarna uppför sig "moget"..

Jag hade också feta problem, med tanken om att jag inte kommer att kunna ge mina barn en uppväxt i en hel sk. kärnfamilj.. så som jag har fått växa upp, med mamma OCH pappa, sida vid sida.. Men eftersom läget är som det är, så gäller det att göra det bästa av situationen.. Jag har därför (tillsammans med mina barns pappa) kommit fram till att vi ska vara så naturliga som möjligt, vad gällande vår seperation. För så länge vi inte tycker att det är fel.. kommer våra barn inte tycka det heller! Det är aldrig lätt för någon, varken vuxen eller barn.. men jag tror att så länge man bara är ärlig mot barnen (och sig själv)och visar dem att man älskar dem oavsett vad som händer mellan oss föräldrar.. så kommer barnet/barnen att få en bra barndom ändå!!

Från det ena till det andra.. Jag vet inte om du hinner se detta innan ni åker till Vellingeblomman imorgon.. men om du gör det.. kan du väl skriva till mig och berätta om när ni ska dit? Det kan ju vara så att jag kanske skulle hinna träffa dig där, över en kopp kaffe eller nått..? Om du fortfarande är intresserad av att träffa mig "live" så att säga.. :)

(Jag kommer inte spara ditt svar ang. tid bland kommentarerna.. så du vet.. Det håller jag för mig själv! *smile*)

Annars hoppas jag att ni får en trevlig upplevelse, du och barnen, med alla spöken, zombies och monster..

- Ta hand om dig och de dina!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny-Blue - 25 september 2023 19:31

  Jag har tagit bort mitt förra inlägg. Ber om ursäkt och yrkar på sinnesförvirring..  - Kärlek & Ärtor till alla!      ...

Av Jenny-Blue - 7 september 2023 23:09

  Idag har jag haft en hel rad av tänkbara rubriker att blogga om.. fram tills nu..?! Så jag skriver bara några rader om hur tacksam jag är för att jag har så fina barn. Jag är så stolt över alla tre, att jag skulle kunna spricka emellanåt.. Känner...

Av Jenny-Blue - 27 augusti 2023 13:08

  Igår var jag i Åkarp med uppdrag aniktsmålning för barn. En givande uppgift en solig lördag, för mig som pedagog och konstnär..    Man skulle kunna säga att det är den perfekta kombon..?! Även om ansiktsmålning är något helt annat än akryl ...

Av Jenny-Blue - 22 augusti 2023 22:08

  För ett halvår sedan kunde jag knappt hantera frågan. "Vad ska vi äta idag mamma?"   Idag kör jag och handlar efter jobb.. åker hem och packar in matvarorna i kylen, för att sätta mig i bilen igen och köra bort till fotbollsträningen som jag ...

Av Jenny-Blue - 16 augusti 2023 23:35

  Jag har ändrat runt lite i menyn och uppdaterat några texter.. Och jag firar att jag varit driftig som attan under dagen..    Först jobb, med start 7:30.. som jag överlevde.. ?! (Bara det är en bedrift..) Sedan lyckades jag hitta ett spec...

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards