Alla inlägg den 4 november 2014

Av Jenny-Blue - 4 november 2014 19:07


Idag har jag varit på "samtal nummer två".. och det gick bra, även om det inte går riktigt enligt planerna..?!

Min behandling, KBT (kognitiv beteendeterapi) är uträknad till tio träffar.. varav efter samtal nummer två, egentligen ha hittat "problemet".. och därför kunna jobba med själva lösningen, under de resterande åtta samtalen/veckorna.. Men efter dagens samtal var både jag och min terapeut, eniga om att vi inte riktigt är där ännu.. "Trådarna" ligger i en salig röra och vi har inte lyckats hitta själva knuten ännu.. men hoppet finns där och jag ser fram mot nästa veckas samtal.

Intressant idag, då det inte bara var jag som pladdrade på..?! Eftersom jag inte riktigt hade koll på definitionen: "depression" och vad det egentligen innebär.. Och eftersom jag är nyfiken och villig att lära, så ställde jag frågan och fick ett svar, i stora drag.. En depression, ses i första hand som en förlust, av någonting, i någon form, av något slag.. Det kan röra sig om en person, eller flera.. men även saker, händelser, eller känslor.. Depression kan även bero på att kroppens kemi ligger i obalans.. men det ska tydligen inte vara lika vanligt..?! Rent spontant kan jag känna att precis allt stämmer in.. Både saknad.. av personer, känslor, drömmar, inspiration och eget beteende.. Men jag känner också av obalansen i kroppen..?! (Sen vad den obalansen beror på, kan jag inte svara på..?!)

Hur som helst.. Intressant..!
Hjärnans mysterier fascinerar mig.. Och samspelet mellan det psykiska och fysiska.. Vad är det som gör att vi kan hålla "balansen".. och vad är det som får oss att "falla"..?! (Och nu pratar jag inte om balansen som sitter i örat, kära du.. men det hoppas jag att du förstod redan.. *smile*)

Nåväl.. Det är en vecka till mitt nästa samtal.. "Nummer tre".. och jag har kommit på att jag ska skriva ner fem bra saker, varje dag, som jag har gjort/lyckats med under dagen.. Kanske ska jag även skriva ner fem saker som har gått bra, som jag inte har kunnat påverka.. för att på så sätt verkligen kunna se.. (att ha det svart på vitt..) att mitt liv faktiskt inte är så fruktansvärt dåligt och värdelöst och onödigt.. som jag känner och tror..?!

Ja ja.. Jag får väl prova..?!
Jag börjar med idag.. och så får vi se hur det går..?!

Var rädd om dig.. Ta hand om varandra!
Kärlek och ärtor, till er alla..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards