Alla inlägg den 11 november 2014

Av Jenny-Blue - 11 november 2014 21:07


(Lite Ernst-med-barfota-fötter-varning på dagens rubrik.. men det får ni ta.. *smile*)


Var på mitt tredje samtal idag.. och idag kändes det verkligen som om vi hittade något att fördjupa oss i.. För första gången någonsin, även räknat med tidigare "tillfällen" då jag fått psykologisk hjälp, så handlade dagens samtal om mig..?!

Alltså inte om barnen, eller om Tomas, eller om jobb, eller om relationer till andra..
Nej.. För första gången handlade det bara om mig! Vad behöver jag.. INTE i förhållande till vad andra behöver, utan vad behöver JAG?! Vad känner jag..? INTE utsett ifrån samhället standard, principer, ramar, mm.. utan hur känner JAG?!

Helt förståeligt, om ni inte hänger riktigt med.. Jag låter bara tankarna sväva fritt nu.. Men jag hoppas att ni förstår ändå..?!

Jag vet att det är okej att säga nej. Men jag har väldigt svårt för det.. Jag vet att det är fullt normalt att be folk om hjälp. Men jag vill verkligen inte det.. Att jag kanske ställer för höga krav på min omgivning har jag varit fullt medveten om sedan länge, men kraven på mig själv gravt mycket större än så..

Jag pendlar mellan den självsäkra Jenny.. (som jag känner väl och som jag trivs med allra bäst..) och den osäkra, mjuka, blödiga, faktiskt lite av den mesiga Jenny.. (som jag tycker är viktig, men ogillar skarpt, då hon inte kan ta för sig och stå upp för sin rätt..) Balansen mellan dessa två är just nu åt råttorna och det som den "tuffa Jenny" kan säga nej till, får den "mjuka Jenny" att få dåligt samvete..?!

*Känner själv, hur galen jag låter..?! Men sen å andra sidan så har jag faktiskt alltid refererat till mig själv som jag och alla mina personligheter..?! Jag är kanske skitsofren, helt enkelt..?!*

Nej, skämt å sido.. Det kändes faktiskt som lite av en uppenbarelse idag.. Då samtalen alltid tidigare har handlat om allt annat.. Precis som om jag försökt att skylla ifrån mig..?! Inte för att jag någonsin har sagt att det är någon annans fel..! Jag är fullt medveten om att man ska ändra på sig själv och inte kräva förändringen av andra.. Men nu såhär i efterhand kan jag nästan se det dom om jag letat efter svaret på helt fel ställen..?! *Hänger ni med..?!*

Orsaken till att jag inte kan säga nej, till exempel, kan ju omöjligt vara Tomas fel, för att bara ta ett namn av de närmaste..?! Oavsett vad han tycker eller tänker, vad han förväntar sig eller inte, så är det inte Tomas som har problemet.. utan det är ju jag.. Det är ju faktiskt jag som inte kan säga nej. Det är ju faktiskt jag som får dåligt samvete. Och det är nog förmodligen bara jag som klandrar mig själv för att vara en "dålig människa" när jag.. om jag.. nu skulle råka säga nej.. ?! Jag har, på något skumt vis, letat efter anledningen, svaren till mina frågor (om mig) i personer och handlingar runt omkring mig, istället för att titta direkt på mig..?!

- Ah ja, det låter ju hur knäppt som helst..?! Verkligen jättesvårt att förklara..
Lite lustigt att mitt "tuffa jag" har ett sådant fruktansvärt stort behov av att visa mig mänsklig..?! Samtidigt som jag verkligen hatar att visa mig svag.. Sen å andra sidan vill jag nog ändå tycka att det är den starkaste, som vågar säga som det är.. (Oavsett om personerna som läser ens blogg förstår eller inte..?! *hihihi*)

Nästa vecka kommer jag och min terapeut att fortsätta i samma spår, då vi bara precis hann "nudda det lite lätt på ytan" idag, innan tiden för vårt samtal tog slut.. och det känns bra. Riktigt bra.. Näst intill inspirerande faktiskt..!! Men tills dess ska jag, på eget bevåg, försöka skala ner det ännu mer, så att jag kanske kan hitta den där "kärnan" eller "knuten" som jag behöver lösa upp.. för att kunna fungera som en sk. normal person..

*HAHAHAHA* Förlåt.. men det kommer ju aldrig att hända!!
- Över min döda kropp, att jag tänker bli normal! Vi håller det till att jag måste kunna fungera. Punkt slut.

Love you! Alla ni underbara människor där ute!!
Tack för att ni finns.. och för att ni får mig att veta och tro på att ni verkligen finns..!
Jag känner er närvaro, mer än ni kanske tror och jag känner hur hoppet är på väg tillbaka..

Vi ses igen.. Var så säkra!
Puss & Kram

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards