Alla inlägg den 12 november 2014

Av Jenny-Blue - 12 november 2014 18:36


.. och äntligen fick han sitt "Skylanders", som han har önskat sig i ett helt år..

Så otroligt glad, men så oerhört besviken, när han var tvungen att sätta på sig kläder för att åka till skolan.. *Så himla taskiga föräldrar alltså*..?! Men vi lovade dyrt och heligt att han skulle få spela så fort han kom hem.. (Helt ovetande, om att farfar, som varit utomlands i sex veckor och som precis hade kommit hem, skulle ringa under dagen och vilja bjuda ut oss alla på restaurant för att fira vår allas go'a Charlie..?!)

När jag och Charlie kom in genom dörren, efter en hel dags längtan, superuppspelt.. stod Tomas där och berättade om farfars trevliga initiativ.. "Så gör er iordning, så åker vi", sa Tomas.. och Charlie blev helt förtvivlad.

Jag tyckte så synd om honom!!
Först har han gått och suktat efter det här fantastiska spelet, hur länge som helst.. Sen får han det, men får vänta ytterligare en hel arbetsdag, för att få lov att använda det.. Vilket han ändå inte får, för att vi helt plötsligt ska träffa farfar och de andra..?!

Ja jag tyckte så synd om honom och hävdade att vi faktiskt hade lovat Charlie i morse.. Jag sa till Charlie att jag skulle göra mig iordning, men att jag skulle göra det så långsamt jag bara kunde, så att han skulle hinna spela en liten stund, i alla fall.. Det brukar ju ändå, alltid skyllas på mig när vi är sena till något, så varför inte göra en moderlig gärning.. och ordna så att min älskade trollunge, fick det som var honom lovat..?! (Vill tro att alla mammor hade gjort samma sak..?!)

Jag sölade.. (alltså tog längre tid på mig) så Charlie fick spela sitt spel.. och ändå var vi först på plats..?! Kändes bra faktiskt, att komma före alla andra för en gång skull.. även om det får mig att veta varför jag föredrar att komma sent.. Jag hatar att vänta!! *smile* (Tyck vad ni vill, vrid och vänd, I don't care.. Jag kommer ändå aldrig passa in i den ramen..)

Nåväl nog om det..


Det blev en väldigt trevlig restaurangmiddag tillsammans med familjen, farfar och hans fru, Tomas faster, Tomas syster och hennes son och dotter - kusinerna! Så härligt lugnande i själen, på något vis, att "farfar" är hemma igen..?! Jag har nog saknar honom mer än vad jag har trott, under de sex veckorna som de har varit borta, på resande fot..?!

Mysigt, trevligt, spännande och väldigt gott, kan väl beskriva kvällen i enkelhet.. Och även om klockan var ganska så mycket när vi kom hem igen, mätta och belåtna.. så fick Charlie naturligtvis lov att spela en stund på sitt nya spel "Skylanders"..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards