Alla inlägg den 6 oktober 2015

Av Jenny-Blue - 6 oktober 2015 08:16


Här om dagen, när jag var på väg ner till garaget, var det en kille som

ropade på mig från en av balkongerna.. (på andra eller tredje våningen?)


- Ursäkta. Ursäkta! Jag tittade upp och såg en kille i 20-25 årsåldern..

- Är det möjligtvis din kanin som ligger på gräset där borta, frågade han med mild röst.

Jag vände mig om och tittade bort mot gräsmattan.. Väntade mig en tamkanin, eller nått

som kanske hade kommit bort från sin ägare, men upptäckte ganska så snart att det var

en halvt uppfläkt, jättedöd, vildkanin som låg på stenplattorna precis intill gräsmattans kant..


- Nej, det är inte min kanin, sa jag.. hånfullt.. *jä-la idiot*

Killen på balkongen verkade inte nöjd med min reaktion, men svarade att det var bra..

Jag vände mig om och fortsatte gå mot bilen..


*Allvarligt talat..?! Kändes som om killen på balkongen var ute efter att skrämma mig..?!

Du vet, söt liten tjej.. äckligt död kanin.. TITTA!

 

Kunde inte stoppa tankarna från att koppla ihop killens typ av beteende, med historierna

om den förgiftade maten som kastats ut i naturen, som hundar, bland annat, blir sjuka

eller dör av.. Känns som om det skulle kunna vara samma typ av IQ liksom..?!*

 


Ja ja.. Världen är full av idioter.. som min pappa alltid brukade säga..

Lite obehagligt dock att somliga av dem har så sjuka fantasier..



LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards