Alla inlägg den 5 november 2012

Av Jenny-Blue - 5 november 2012 18:13


Sitter skyddad på min balkong, men tittar ut över ett regningt Malmö..

Jonathan är på fotbollsträning, med sin pappa.. Charlie sitter och myser

i soffan, vid tv:n.. och "Mina Jasmine" ligger och sover i sitt babygym..


Jag sitter här.. och funderar på allt som ska hända i veckan..

- Det är ett fullspäckat schema, vill jag påstå.. upp till tre

saker per dag.. med start i morgon..

Bland annat är det utvecklingssamtal för Charlie på dagis

och tjejkväll (kärringaträff, eller sticketräff, även kallat..) hemma

hos moster på kvällen.. imorgon.. Sen ska jag till Cura kliniken.. 

Besöka en "gammal" klasskamrat och hennes bebis.. Hjälpa en kille,

från jobb, att klippa håret.. Gå på mingelparty, med min mamma, på

hennes jobb.. Och så måste jag förbereda inför Charlies

kalas på söndag.. då min lilla ögonsten fyller fyra år!


- Usch.. inte konstigt att jag är så trött.. redan..?!

Men jag är tacksam.. tro inget annat!!

Det känns bra att ha något att göra,

annars hade jag nog blivit toss..?!


 


Idag.. har varit en ganska så lugn dag..

Vi körde Jonathan till skolan i morse, sedan körde vi hem igen..

Jasmine fick äta och när flaskan var tom, spelade jag och Charlie

X-box en stund.. Nu när jag tänker efter, har det varit en riktig Charlie-dag

idag.. Innan vi hämtade Jonathan, var vi och handlade och efteråt tog vi en

fika, där vi båda åt vars en korv med bröd och delade en dricka..

Och nu när Jonathan är iväg och Jasmine sover, passar vi på att sitta en

stund tillsammans i soffan (har förflyttat mig in från balkongen) för att titta

på lite "nyheter" på en av barn kanalerna.. Mysigt!


 

Av Jenny-Blue - 5 november 2012 10:55


Satt tillsammans med Charlie i morse.. och tittade i

leksakskatalogen från BR.. som kom med posten igår..


Det var Angry Birds.. Cars.. Batman.. Spinerman.. Playmobil..

Lego.. The Trash Pack.. Starwars.. mm..


När vi hade tittat på alla de saker som intresserar Charlie, bläddrade jag tillbaka till

början av katalogen, för att titta om det fanns något kul bland babyleksakerna, som

Jasmine kanske skulle kunna önska sig i julklapp..

- Det var då jag upptäckte detta:


 

- Alltså..?! Helt ärligt..?!


Jag trodde jag skulle få dåndimpen och satte nästan mitt morgonkaffe i halsen, när jag såg det!

Vi lever 2012.. och det är helt okej.. att dagens ungar ska lära sig allt det tekniska, som omger

oss i våra vardagliga liv.. Men hur F*N tänkte dem nu?! "Ah jag blir nästan lite förbannad faktiskt!"


Jag köpte en iPhone till mig själv.. för snart två år sedan.. och jag älskar den!

Pojkarna har fått spela lite ibland.. men det händer dock att de "pillar" på sådant

som de inte ska.. och på så sätt skapar de oreda och fel i telefonen..

Mina pojkar är snart 9 respektive 4 år gamla.. Säg nu att jag skulle låta Jasmine

ha telefonen..?! Hur skulle det sluta.. tror dem?! Jag vet inte vad de har i månadslön,

men en iPhone för mig, innebär ganska så mycket pengar..!! Och sen har vi ju det här

med allt som man har i den.. som telefonnummer, kalender, mm.. Och alla appar, som

kan kosta hur mycket som helst..

- Och NÄ.. det hjälper inte med ett lösen.. för det kan lika väl "försvinna", som att bli

köpta..


Jag tycker att det är för jävligt, rent ut sagt!! Att de ens kommer på tanken, att bebisar

ska "leka" med våra telefoner..


- Skäms på er Fischer Price!! För att ni gjort denna pryl!!

Och skäms på er BR, för att ni tillåter er sälja dessa vansinnes grejer!!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards