Alla inlägg den 11 november 2012

Av Jenny-Blue - 11 november 2012 23:49


Helgen är slut och jag och Jasmine är hemma igen..

Igår, åkte jag och barnen hem till Tomas, för att vara på plats i morse, när Charlie skulle

firas med sång, presenter och frukost på sängen.. då det idag var fyra år sedan vårt lilla

"änglatroll" kom till världen..


Eftersom Charlie i år, fyllde år på en söndag, som också är vår "överlämningsdag" blev det

bestämt, att kalaset skulle hållas hemma hos Tomas.. och att jag och barnen skulle komma

redan på lördagkväll, för att göra det så smidigt som möjligt.. för oss alla.. hela vägen, från

morgon till kväll?! Och det måste jag ju säga.. Att det blev faktiskt ganska så bra.. torts

mina små "damp-ögonblick".. som fick mig att bli lite så där.. ?! "Jenny-spattig"..?!

Halvt nervös, något orolig.. och lite lätt irriterad..

Men som sagt.. Det blev bra i alla fall!


I ett av mina "ögonblick" som jag fick, när Tomas skulle öppna sin Farsdag present.. kläckte

jag ur mig något dumt om att "jag inte visste varför jag köpt någon present, då JAG glömdes

bort helt och hållet på Morsdag.." Men Tomas tog det kallt.. Och när han senare kom hem från

att ha varit iväg och handlat till kalaset.. gav han mig ett "Världens bästa Mamma" örngott..

- Ha ha ha..! Lite sött faktiskt! *smile*


Gästerna kom klockan 14.. och det blev kaffe och kakor, läsk och tårta.. så det sprutade ur

öronen.. Charlie var i sitt esse, med alla nära och kära omkring sig och kastade sig in i lekens

fantasivärld.. efter att ha öppnat alla sina fina presenter! Eller ja..?! Han öppnade faktiskt

inte riktigt alla.. Jonathan fick hjälpa honom med de sista, eftersom han var fullt upptagen

med sin nya "Trash pack sopbil".. som han gått och suktat efter i över ett halvår..

- Åh, denna go'e unge..!!



När alla gästerna hade åkt hem, ställde jag mig i köket för att röja på diskbänken och fylla

diskmasinen.. Tomas åkte iväg för att fixa lite käk.. och när han kom tillbaka, hade jag nästan

hunnit undanröja alla bevis, från dagens glada bravader..

- Vi åt.. och när Charlie hade somnat.. och Jonathan hade borstat sina tänder.. och när 

Jasmine hade fått ny blöja och pyjamas och ätit dagens sista mål.. tog det ytterligare en

liten stund.. innan jag packade ihop mitt och drog mig hemåt.. Man blir lite lätt jäst, efter

ett kalas.. speciellt om det har varit ett kalas för en fyraåring..?! *smile* Dock ett väldigt

trevligt sådant!! Och som Tomas sa, innan jag och Jasmine åkte hem: "We have done it again"..

- Ännu ett lyckat kalas, det vill säga! Och ja, jag kan inget annat, än att hålla med honom..?!


                        - Här några bilder på Charlie.. sista dagen som treåring..                                

      


Ps.. Det har ju som sagt, även varit Farsdag idag.. och visst har vi firat våra pappor!

Tomas fick, som jag berättade innan, en present.. med tre presenter i.. Ett örngott från

Jasmine, med texten "Världens klokaste Pappa" Lite överdrivet kanske, men säkert rätt i

Jasmine's ovetande värld..?! *Ha ha ha* (Förlåt Tomas, kunde inte låta bli..) *smile*

En röd T-shirt från Charlie, med texten "Världens bästa Pappa Äger" och en kaffemugg

från Jonathan, med ett motiv med slipsar, med "Pappa" i..

Till min pappa.. och till Tomas pappa.. hade jag köpt vars en liten kvist.. med vars en

röd ros och lite grönt i. Självklart skulle min pappa ha något på "sin dag".. men även min

fd. svärfar, ville jag visa min uppskattning till.. då han verkligen har ställt upp för mig

under det senaste året!!


Ja ja.. Födelsedagsgrisar och pappor.. i all ära..!!

- Natten är kommen.. och jag känner.. till och med hör, hur sängen kallar..?!

Så.. Sov gott alla fina människor! Och ja.. även alla andra människor också,

för den delen.. *smile* Och glöm inte tandborstningen..!! Så att ni kan sova

sött allihopa, utan att få hål i tänderna! *smile*

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards