Alla inlägg den 8 november 2012

Av Jenny-Blue - 8 november 2012 23:45


Oj, vad dagarna bara flyger iväg..?!

Skulle ha skrivit något igår.. (läs onsdag) men jag somnade på soffan.. så det blev inget

med det..?! Och eftersom jag inte skrev något vettigt i tisdags heller, så känns det

nästan som om det är där jag ska börja idag.. (läs torsdag)


Alltså TISDAG:

Det var utvecklingssamtal för Charlie, på dagis.. och både jag och Tomas, fick glänsa i

ljuset över att vår Charlie är en sådan go kille! Visst är han, som de flesta andra 3-4 åringar..

- Galen, trotsande, "klättra-på-väggarna-med-myror-i-byxorna-kille".. men eftersom han

tydligen, enligt personalen på dagis, håller den typen av egenskaper hemma.. känns det BRA att

vara just hans mamma!!! För jag är fullt medveten om att han kan vara en liten monsterunge..

när han sätter den sidan till, men innerst inne VET jag att han är världens go'aste! Mammas

Go'e unge! Och att man dessutom får höra så mycket gott om honom från utomstående, som

trots allt.. har med honom att göra dagligen, gör att man kan känna sig stolt som hans mamma!!


På kvällen var det "tjejträff" hemma hos finaste moster.. vilket gick relativt bra, med tanke på

att jag hade tre barn med mig.. Dessa träffar har alltid varit "min tid" och när jag och Tomas

fortfarande levde ihop, var det ganska givet att jag fick åka iväg och vara för mig själv dessa

timmar, varannan vecka.. utan barn.. (bortsett från när de var babysmå, som Jasmine är nu) 

Pojkarna brukar alltså inte få följa med.. men eftersom jag och Tomas har bytt veckor.. så blev

det att de fick följa med.. För varför ska jag avstå från något, jag tycker om, bara för att det

är min vecka att ha barnen..?! Erkänner dock.. att jag blev lite taggad efter att ha sett filmen

om Erin Brockovich, kvällen innan..

För om hon kunde utföra sitt jobb på en advokatbyrå, med sina tre barn, i hasorna.. kan väl,

för tusan, jag åka hem till min moster och dricka te och brodera lite, med mina tre barn?!!

Det är ju faktiskt så att jag VILL HA mina barn! ALLA TRE!! Annars hade jag ju inte satt dem

till världen..?! Visst.. Kanske inte det ultimata att dra iväg med ungarna, klockan 19, en tisdag,

med skola och dagis dagen därpå.. men va' fasiken.. Ett litet äventyr, lite då och då, är bara

uppskattat.. Och jag måste säga att de var jätteduktiga! Mest impad, var jag över Charlie, som

lyckades ta sig från bilen, hela vägen igenom garaget.. och upp i lägenheten, på egen hand.. då

han somnade redan innan vi skulle åka hem..! Som sagt.. mammas go'e unge!!

Jonathan var också duktig, då han tog hand om både sin bror och sin syster, när tillfälle gavs..

Och trots att han var totto trött, klarade han att hålla sig vaken, både till och från bilen..!

- Min hjälte! "Mina Jasmine".. ja hon var bara söt.. Lite pipig kanske, för en stund, men det

gick över igen..

Slutsats vid dagens slut, med mina tre änglatroll, sovandes i sina sängar:

- Jag skulle göra det igen!


Och så ONSDAG:

Jag lämnade barnen på skola och dagis.. och åkte faktiskt hem igen.. Jasmine fick frukost och

sedan somnade vi på soffan tillsammans.. En välbehövlig liten vilostund, för oss båda! Efter jag 

och "mini" vaknat efter vår lilla paus.. fick Jasmine mat igen.. och sen var det dags att åka och

hämta "mellan" på dagis. Jonathan slutar skolan klockan 13:30, men brukar vara på fritids till

klockan 15.. Men idag hämtade jag "stor" redan klockan 13:50, då jag hade planer för en

eftermiddagstur till IKEA..

Båda pojkarna beklagade sig dock, när jag på ett glatt och trevligt sätt, jublade ut var vi skulle.

- ..?! Så jag fick locka dem med lekhörnan, medan jag var inne och handlade.. och vars en

"egentryckt" mjukglass, efter jag var klar.. Och till min stora lättnad, gick mitt förslag igenom..!! *smile*

Så.. Jag "lämnade in" pojkarna.. traskade runt ett varv.. tog vad jag skulle ha.. betalade.. och

"hämtade ut" mina pojkar.. Sedan åt vi korv.. OCH glass.. innan vi åkte hem igen..


Jonathan hade fotbollsträning.. och blev hämtad av Tomas strax efter det att vi hade kommit

hem och Jonathan hade bytt om till träningskläder.. Och stunden senare, kom en av killarna

från jobb, tillsammans med sin flickvän (sambo) hem till mig, för att få hjälp med sitt hår..

- NEJ! Jag klipper INTE! För det vill jag inte påstå att jag kan.. Däremot kan jag

köra ett varv med en trimmer.. vilket jag också gjorde, denna fantastiska kväll..?!

När min arbetskamrat med sällskap hade lämnat igen, vid halvsju tiden.. fick Charlie

hoppa ner i badkaret och leka en stund, innan det var tvätt och dusch som gällde..

Jonathan kom hem, duschade och sedan fick de båda myskvällsmat inne i V-rummet,

bestående av "runda" mackor och varm O'boy.. Vi satt en stund tillsammans och

tittade lite på tecknat, innan det blev dags för de båda att gå och nanna sina kuddar..


En bra dag.. onsdagen.. Bortsett från min ENORMA BLUNDER, jag gjorde på morgonen..?!

Enligt mig själv, är det en av de största synderna, man kan göra..?! Så jag är INTE STOLT,

när jag erkänner min fruktansvärda tabbe..

- När jag sa hej då till Charlie på dagis.. kom vi överens om att han skulle gå in och vinka

till mig, ifrån "Dockis".. När jag tog upp nycklarna till dörren från garaget, kom jag på mig

själv, med att ha gått förbi utan att vinka..??!!!

(Alltså.. JAG SKÄMS!!! Vilken hemsk mamma jag är, som bara har gått rakt förbi min lilla Charlie,

utan att vinka..?! Blir nästan gråtfärdig, när jag tänker på hur han har stått där i fönstret.. och

väntat på att jag ska komma gåendes.. Och jag har kommit, runt hörnan.. men sen bara

fortsatt att gå, utan att vända mig om.. Och försvunnit bort bakom förrådet.. utan att ha

varken vinkat eller kastat någon puss.. Ser min lilla älsklings besvikelse framför mig, när jag

tänker på det..!!)

- Usch! Fy vad jag skäms! Men det tycker jag är rätt åt mig.. för så får man bara inte

göra!! Så klart bad jag Charlie om ursäkt, när jag kom tillbaka för att hämta honom.. Han höll

med om att han hade blivit lite ledsen, men sa att det hade gått över igen.. Tror dock att han

tyckte att det kändes bättre när jag bad om ursäkt.. Det verkade så i alla fall..?!

Att erkänna när man har gjort fel, är inte alltid så lätt.. Charlie om någon, vet detta.. och

jag tror att detta var ett ypperligt exempel på vad en ursäkt kan betyda, för den som har

blivit sårad.. Så även om jag känner mig som en riktig skit.. så tog jag tillvara på händelsen och

kunde sätta plåster på såren, med hjälp av att visa ett gott föredömme.. som varje förälder..

och äldre.. borde göra..!!


Tillslut TORSDAG:

En dag som började lite i stressens tecken.. då jag kom upp lite senare än vanligt..

Kläder.. Frukost.. Skalade morötter.. Ny blöja.. Tjocketröjor.. Skor.. och jacka..

- Glöm inte mössan Charllie! Och så bar det av mot, först skolan och sen dagis..


Jonathan sa hej då till oss alla och hoppade ut ur bilen.. och det sista han sa innan han sprang

in genom grinden var: "Glöm nu inte att vinka till Charlie idag mamma!" ..och så var han borta..

- Åh, denna underbara unge!!


Jag dumpade Charlie på dagis.. och stod säkert och vinkade och kastade pussar i en kvart, som

kompensation, för dagen innan.. innan jag satte in Jasmine i bilen och körde till Limhamn, för att

hälsa på en gammal, kär vän.. (fd. klasskamrat, som jag känt sedan jag var 6 år..)

Det blev en supertrevlig träff, med våra små.. min, snart 4 månaders och hennes, snart 3

månaders.. "minisar"!! Och så lite frukostfrallor på det.. med vars en MEGA kopp te till.. *smile*


Sen hämtade jag Charlie.. vi åkte och handlade.. hämtade Jonathan.. eller ja.. Vi var på skolan,

men Jonathan fick följa med en kompis hem, så jag, Charlie och Jasmine fick åka hem själva..

Jasmine fick mat.. sedan var det full rulle, för min del, i min garderob, inför kvällens event,

tillsammans med "mamsen".. Mingelparty på mammas jobb, vilket innebar skumpa.. rödvin.. en

massa gott att äta.. kaffe och efterrätt! Och en massa trevliga människor, så klart!

Tomas hade hand om barnen.. och satt i min soffa när jag kom hem igen, vid halv nio..

Vi pratade lite om kvällen.. Jag om min.. och Tomas om sin och barnens.. innan Tomas

åkte hem till sig..

- Jag hoppas att alla förstår, hur bra jag egentligen har det.. med en fd. som verkligen ställer

upp till hundra procent.. i alla lägen! Bättre föredettor, får man leta efter.. *smile*


Ja.. det var väl det.. Tre dagar.. i ett JÄTTELÅNGT inlägg..

Jag hoppas att du inte hade bråttom till jobb eller nått, när du började läsa detta.. för då är

du nog jä*ligt sen nu *smile*


Ha en underbar fredag! Och en ännu bättre helg!

Sköt om dig själv & ta hand om varandra!

Puss och Kram!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards