Alla inlägg den 15 november 2012

Av Jenny-Blue - 15 november 2012 21:19


Ja.. så sitter jag äntligen ner.. och även om jag inte kommer jättebra överens med Tomas

tangentbord, så ska jag göra mitt ytterst för att skriva om min överspäckade torsdag.. som

inte blev så himla späckad som det var sagt från början..


 

Dagen började så klart med en

välsmakande och doftande kopp kaffe!!


Jag och Jasmine var i stan och fick lämnat in dopklänningen, för att få broderat hennes

namn inför dopet.. Fd. Svärfar's fru var också med och det var trevligt att träffa henne!

Speciellt eftersom det var hon som hade dopklänningen med sig.. *smile* Och så var det

rätt skönt att ha någon att diskutera med.. gällande färg och placering..


      

Här är Jasmine redo för att åka in till stan med sin mamma..


Efter att ha stått och snackat en stund med killen i sytillbehör affären..

(En riktigt trevlig prick.. Som visade sig känna till både den ena och den andra, inom branchen..

som i sin tur ledde fram till två personer, varav en var en god vän till mina föräldrar i många år.. Världen är liten..?!)


- Ja, hur som.. När vi var klara i affären, åkte Fru C. iväg på andra äventyr.. medan jag

passade på att ta en promenad, med barnvagnen i stan.. Jag hade tänkt mig en lätt 

"powerwalk" men minnen från förr, fick mig att göra en nostalgitripp istället..

Som yngre dekoratörsdotter, var gågatorna näst intill heliga.. och det fanns kunder i

nästan varje butik.. och med åren blev vissa av de kunderna även mina kunder.. Minnen

från den svunna tiden fick mig att gå gata upp och gata ner med ett stort smil på mina

läppar.. Samtidigt kan jag känna mig lite ledsen över hur skyltfönsterna ser ut idag.. *snyft*

"Det var bättre förr..?!!"

- Hallååå?! Var är skyltningen?!!


Jag deppade dock inte länge än till Espresso House.. för sen hade jag en "Vanilla Latte" i

min hand som kunde trösta mig.. *Ha ha ha*

Det var HÄR.. inne på Espresso House, som jag fick ett telefonsamtal från prästen, som

jag hade bestämt möte med i eftermiddag.. ang. dopet.. Hon ringde för att tyvärr ställa

in dagens träff, då hon hade blivit sjuk.. och vi fick bokat en ny tid i nästa vecka istället.


Efter att ha meddelat Tomas om ändringen i kyrkan.. fortsatte jag min lilla tripp i stan..

Vändpunkten blev inne på Panduro Hobby, där jag gick runt och sög inspiration, i nästan

en halvtimme.. Synd att de ska vara så förbannat dyra..! Annars hade jag kunnat handla

hur mycket som helst!!

Det bästa med Panduro är väl ändå det att de har saker för precis ALLA?!

Jag hittade idag, till exempel detta fina (?) brudpar utan huvuden..

- PERFEKT, för de som känner att de måste gifta sig, men vet att det inte kommer att hålla..

Naturligtvis har de par MED huvuden också.. om man verkligen vill gifta sig och känner att man kan stå för det!


Jasmine somnade inne på Panduro..

och sov hela vägen tillbaka till bilen..


 

Väl hemma igen var det matdags för "Mina Jasmine"


Sen hade jag nästan två timmar att slå ihjäl.. innan jag skulle hämta pojkarna.. och vad gör

man då..?! Jo.. man städar!! För tro mig.. det var mer än kaos.. överallt!

- Hela mitt hem var upp och ner.. och NU var jag redo för att möta min röra..!


       Här kommer några före och efter bilder..

              

       

- Inte illa pinkat..?! Duktig flicka! Yeeees I knoooooow! *smile*

Sen var det då dags att åka och hämta mina pojkar.. Först skola.. sen dagis.. och sedan direkt hem till Tomas.. Och efter en stund, kom även Tomas hem.. Han hade fixat käk, så vi åt tillsammans, innan vi chillade en stund.. Jag och Tomas i vars en soffa.. pojkarna i Jonathans rum.. och Jasmine på en filt på golvet..


När klockan var strax innan 19, gjorde Tomas sig redo för en kväll i Kal P Dal's anda, på Slagthuset.. och strax därefter lämnade han oss.. mig och barnen.. åt vårt öde..?! Det blev lite tv.. och sen blev det tandborstning och god natt.. Jasmine hade redan somnat.. så när pågarna kommit i säng, blev kvällen min.. och fighten med Tomas tangentbord satte igång.. *smile*


- Nu är dock fighten snart slut, då jag tänkte sätta mig vid dumburken i stället.. Har ingen aning om när Tomas kommer hem.. så det får väl bli en överraskning..?! Men det är väl okej.. antar jag.. Det är ju ändå, trots allt inte jag som måste upp tidigt imorgon, för att få ungarna till skola och dagis.. för att sedan åka till jobb..!!


Ta hand om varandra! Och glöm inte att kramas!!

Puss & Kram till er alla!


Av Jenny-Blue - 15 november 2012 16:15

Jag är på gående fot.. Eller ja, alldeles strax.. Ska hämta mina pågar nu.. Har inte hunnit sitta ner tidigare och gör det egentligen inte nu heller.. men snart.. eller ja..? senare kommer jag tillbaka och berättar om min dag!

Tjabba tjena hallå.. så länge..!!

Av Jenny-Blue - 15 november 2012 09:04


Jaha.. så kom dagen som vi alla väntat på..?! Eller som i mitt fall.. fasat lite över..?!

- Nej, det är inget farligt, men det är MYCKET som ska göras idag.. i alla fall av mig.


När Jasmine har ätit frukost och vi har gjort oss iordning, ska vi ta oss in till stan.

Där ska jag möta upp min fd. Svärfars fru och sen ska vi tillsammans fixa brodyr

på dopklänningen, som Jasmine ska ha på sig på dopet.. Anledningen till mitt fina

sällskap, är att hon har tvättat klänningen.. och jag förmodar att det kan vara så

att hon är med för att det verkligen ska bli gjort..?! De känner mig allt för väl..?! *smile* 

Det som ska broderas, är barnens namn, både Jasmine's och hennes kusin Elin's, som

hade samma klänning, när hon döptes..


Sen så i eftermiddag.. ska jag hämta pojkarna på skola och dagis.. Det är inte min vecka,

men eftersom Tomas ska träffa oss i Kyrkan, för genomgån av dopet, så blir det lite lättare 

om jag hämtar ungarna, så Tomas kan åka direkt från jobb.. Annars blir det lite tight med tid.


Efter kyrkan, blir det väl att jag och Jasmine åker direkt hem till Tomas..?!

Tomas ska iväg.. och jag ska ha barnen. Det fick bli så, eftersom jag inte kunde hitta

någon barnvakt på så kort tid.. Annars hade jag också gått och sett Kal P Dal ikväll..

Lite ledsamt kanske, men jag får ju vara med mina ungar.. och det kan ju inte ses som

något tråkigt!


Ja.. Så ser min fullspäckade torsdag ut.. Nu återstår bara frågan, hur den kommer att se

ut i praktiken.. Det blir nog bra!


Ha en bra torsdag.. Alla..!

Om jag hinner.. uppdaterar jag under dagen.. om inte förr.. så senare..!! *smile*

Puss på er!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards