Alla inlägg den 7 november 2008

Av Jenny-Blue - 7 november 2008 22:13


Om man är tolv år.. går man in i ett skåp och gömmer sig under lektionstid då..?! -Ja, tydligen, finns det ju dem som gör det.. Men är det okej?!

-Jag tycker inte det.

Om man som lärare försöker få fason på denna barnsliga handling (dagisnivå) genom att stänga dörren.. OBSERVERA att det är ungen själv som satt sig i skåpet. Ska inte den läraren få stöd av skolan då?

-Jag tycker det.


Men se så fungerar det inte.. för alla är så förbannat MESIGA såfort det kommer till regler.


Att alla barn har sina rättigheter ABSOLUT!! Det är inget att diskutera.

 -MEN VAD F*N HÄNDER MED DERAS SKYLDIGHETER..


-Det är min PLIKT att som mamma fostra mitt/ mina barn.

Det är lärarnas rätt att lära ungarna vad som är rätt och vad som är fel!

Jag som mamma hade blivit skitförbannad om min son gått in och gömt sig i ett skåp under lektionstid. SÅ GÖR MAN INTE!!!! Definitivt inte om man är tolv år. Jag som mamma hade blivit ännu mer förbannad om läraren inte gjort något åt det! Och jag hade ifrågasatt skolan om de ens är medvetna om det vi kallar barnuppfostran.


-JÄVLA SÄTT!! Rent ut sagt! Tvi för alla de mesar som inte vågar hålla på regler! Vad är ni för förebild för våra barn..?! Ni skulle då inte få lov att fostra mina barn..


Och till läraren, vill jag bara säga:

-Jag förstår att du gjorde som du gjorde, men jag förstår också varför du ber om ursäkt.. även om jag inte tycker att du ska behöva detta. Om skolan hade stöttat dig hade du inte behövt krypa in i skamvrån. Och om media inte vinklat historien så hade det inte varit du som var boven.


Vuxna ska föregå med gott exempel.. HA HA HA.. Jo jag tackar jag..

Det har ni ju verkligen gjort.. NOT!!


-Stå på dig, läraren!! Det är sådana människor som du, som vi behöver fler av.. SOM VÅGAR ATT SÄGA IFRÅN! 

Av Jenny-Blue - 7 november 2008 22:07


-Så var det äntligen fredag igen.. inte för att det spelar mig någon större roll.. jag tycker den ena dagen är den andra lik.. Trist men sant.. går ju bara och väntar nu..


-Ja, glöm det där jag skrev i tidigare inlägg.. Idag har det varit lugnt som det lugnaste vatten.. så det blir ingen Bebis idag heller. *Suck*


-En annan vacker dag..

Av Jenny-Blue - 7 november 2008 02:25


..att förverkarna har börjat komma, lite till och från.. Hoppas att det snart kommer en bebis! Det är ju beräknat till nu, den 8 november.. och eftersom Jonathan är född på en lördag, hade det passat mig alldeles utmärkt.. men vi får väl se.. Det skulle inte förvåna mig om jag får gå över tiden, en eller två veckor, bara för att jag är så himla övertygad om att det snart är dags.. 


-Natti natti.. (igen)

Av Jenny-Blue - 7 november 2008 02:02


Anledningen till att jag är så sen idag är att jag helt enkelt inte har haft tid att skriva tidigare.. Idag har jag varit och shop:at på IKEA.. och sen när jag kom hem, med alla mina nya fina saker..fick jag för mig att jag skulle baka kanelbullar..

-Ja, det tar ju sin lilla tid.. och så pratade jag i telefon i 45 minuter med en gammal arbetskamrat som jag fortfarande umgås med. Och så har jag ju varit i parken med Bella, men det var innan kanelbullarna..


Helt plötsligt var klockan fem och mina pojkar kom hem och då var det dags att börja laga mat..

-Ja, det tar ju också sin lilla tid.. Vi åt, sen åkte jag och Jonathan till kusinerna, med en påse kanelbullar.. Gott, gotte gott gott!!


När vi kom hem var klockan mycket och Jonathan skulle i säng.. Bella skulle ut och klockan nio satte jag och Tomas oss i soffan för att titta på Medium på Tv4.


Sedan har jag broderat.. Gjorde klart Jonathans kudde, med Dalmatinerna, så nu ska den bara sys ihop.. Jonathan ska få den sen när han fyller år. Var så nällad på att fortsätta att brodera, så jag slängde mig över nästa broderi.. som också är en kudde, fast med ett motiv av en snögubbe! Den är jättesöt! Jag har fått dille på snögubbar.. Har redan broderat en.. i form av en julkalender till Jonathan, men det är några år sedan som den blev klar..


Nu hade jag tänkt mig att krypa ner i loppelådan.. skulle bara titta inom här och säga hej, vilket jag nu har gjort.. så nu kan jag gå och lägga mig.


-Tjingeling! Och så klart.. Natti natti..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards