Alla inlägg den 19 december 2020

Av Jenny-Blue - 19 december 2020 09:00


Dagens tanke och känsla för den delen är:


Så länge man inte kan agera det man säger, ska man bara precis knipa igen sin lilla foderlucka. 

Att säga en sak och sedan göra en annan, får mig att tappa förtroende, tillit och respekt..


Om du som vuxen snackar mer än agerar inför ett barn, och du gör det tillräckligt många gånger, kommer du sätta dig själv i en sits där barnet tillslut inte kommer tro på vad du säger.. Framför dig kommer du att ha en "trotsig" femåring, "uppnosig" tioåring, eller en tillsynes "respektlös" tonåring..

- Och det finns inget du kan göra åt det.. (Skyller du dessutom ifrån dig och anklagar barnet för att vara "problemet" är du där och då, tyvärr redan lost.)


Kanske om du inte låter det pågå i allt för många år.. om du inser vad du håller på med, ändrar ditt beteende och lägger ofantligt mycket tid och tålamod på att stärka anknytningen mellan er.. då kanske.. Men jag vågar säga, att jag är tveksam.. Ett svek är och förblir ett svek och det ska väldigt mycket till, från båda parter, för ett kunna laga ett brustet förtroende. 



Kärlek & Ärtor!

Ps. Att överraska barnen med en timme av din tid, är så mycket bättre än att lova en timme i framtiden.. 

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards