Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Jenny-Blue - 2 oktober 2009 22:19


Jag tycker att det är BRA att rosa bandet kampanjen hålls varje år.. och att det är så stort..!


Däremot tycker jag att det är lite konstigt att männen, som faktiskt också kan få cancer, inte alls får samma uppmärksamhet..?! Var tog jämställdheten vägen nu då..? Det är ju så förbaskat viktigt för en del kvinnor att just kvinnan ska få sin plats och rätt i samhället (håller med i lönefrågor och liknande) men varför ar det ingen som säger något nu.. (förutom jag, nu då..) Jag menar, om en kvinna slåss för jämställdhet, ska hon väl slåss för BÅDA könen..?! Det är väl det som är jämställdhet? Eller det är bara jag som tycker det?


Kan det vara så att våra män låter oss hållas, medans de tar saken med ro..?!Jag har nog aldrig hört en man beklaga sig om att inte få den plats han anser sig förtjäna.. eller uppmärksamhet, för den delen..


En stor eloge för alla Er män som stödjer Rosa Bandet kampanjen, då jag tycker att Ni visar att man kan ge.. utan att få!!



Av Jenny-Blue - 2 oktober 2009 22:14


*suck* Jaha.. det är nu ett faktum.. Nu är jag förkyld.. igen..

-Hösten är här!


sjukling - animation  

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards