Alla inlägg den 27 oktober 2009

Av Jenny-Blue - 27 oktober 2009 23:01


De ska dra datakablar.. och ha grävt upp hela vår gård..


Kabeldragning, hemma på gården. 2009-10-27


Kabeldragning, hemma på gården. 2009-10-27  


Förstår inte varför de måste göra sådana här grejer, nu på regniga höstdagar, när det blir så geggigt överallt..?! Hade det inte varit bättre att ta det på sommaren..?!


.


.


.


.


.

Av Jenny-Blue - 27 oktober 2009 22:12


Eller ja.. det står lite disk kvar på diskbänken, men jag tror att den står kvar tills imorgon.. så jag behöver inte stressa med det ikväll..


Jag gjorde en lite tabbe, när jag skulle göra Jansson innan.. Utan att tänka mig för hällde jag ut anjovisspadet i vasken.. Hoppsan.. jag brukar ju hälla lite spad över allting, för att få lite mer smak.. Tur nog lyckades jag ändå..

Jansson:en blev klart godkänd!Och äggen var precis rätt på alla sätt och vis.. inte för torra.. och inte för geggiga..

- En lyckad middag.. igen.. fast det blev lite sent.. igen..


Efter maten var jag och hämtade Jonathan som varit hemma hos sina kusiner, en stund på eftermiddagen.. Jag hade tänkt mig att få snylta till mig en kopp kaffe, när jag kom dit.. men så blev icke fallet.. Synd.. för jag var jätte-kaffe-sugen!


Som jag skrev i förmiddags, så skulle jag och barnen till Panduro outlet idag, för att se om vi kunde hitta något pyssel.. Jonathan blev som tossig, när vi kom in genom dörrarna.. Kul, att han har så stort intresse, men något stressande, när han sprang runt där mellan hyllorna och kallade på mig titt som tätt:

- Mamma! Kom! Du måste bara kolla detta!


Det slutade med pyssel för 195 kronor, för mig och Jonathan som ABSOLUT skulle betala själv, fick betala 28 kronor.. Då hade vi köpt ett paket med saker till att göra 6 stycken små änglar med kungakronor.. Tre stycken porslingfigurer att måla själv (två änglar till mig och en tomte till Jonathan).. Tre stycken tavlor att färglägga till Jonathan.. ett gäng pärlor, som jag använder när jag gör mina änglabon och hobbyfärger att måla med. (6 stycken burkar för 49 kronor - helt okej!)


Efter Panduro åkte vi hem till mamma och fick nybakade muffins.. Inte illa för att vara en vanlig tisdag..

Efter fikan följde Jonathan med mamma upp på kontoret och Charlie somnade i vagnen.. så då passade jag på att ta lite höstbilder i trädgården..


      



När vi kom hem igen hade Tomas kommit hem från jobb.. Han var helt slut den stackaren.. Han har upp över öronen att göra på jobb nu.. Ja.. han har haft det sedan efter semestern faktiskt, men idag var han TOTTO SLUT när han kom hem.. Jag vet att han jobbar som en gnu.. så I don´t blame him..


Ja.. så har min tisdag varit..

En ganska så vanlig dag.. men med små inslag av ljuspunkter.. som oftast.. man ska bara hitta dem..













.

Av Jenny-Blue - 27 oktober 2009 18:27


När vi kom hem.. kastade jag min in i köket för att börja med maten.. eftersom jag har bestämt mig för att göra en Jansson idag.. och det tar ju lite tid.. Men hur god min tanke än var.. om att vi skulle få mat i lagom tid.. krackelerade det ändå.. När jag var halvvägs igenom allt potatisgöra.. kom jag på att jag glömt grädden.. *suck*


Tomas skulle köra och lämna Jonathan, hemma hos kusinerna och jag bad därför honom att köpa grädde med sig hem.. Eftersom grädden är det sista som ska hällas i, gjorde jag iordning allt annat.. Trodde att Tomas skulle vara hemma lagom till att jag var klar med det andra.. men nääääää..


Men NU kom han hem.. och jag kastar mig genast ut i köket igen..

-Tjingeling så länge..



Av Jenny-Blue - 27 oktober 2009 10:52


För bara en liten stund sedan sa jag till Jonathan att vi snart skulle skulle göra oss klara för att åka till Panduro outlet, för att se om vi kunde hitta något roligt pyssel. Jag vet förvisso att han tycker om att pyssla, men blev ändå smått överraskad över hans stora glädjetjut:

JA! HURRA! Ska vi åka nu på en gång..?!


Han är väldigt lik mig, vad gäller pyssel och att rita och jag antar att det sitter i blodet.. Jag har ju fått mitt stora skaparintressse från min pappa och precis som mina föräldrar uppmuntrade mig, får jag väl uppmuntra Jonathan..



Av Jenny-Blue - 27 oktober 2009 01:26


.. och hittade denna:


Bella - Soldyrkaren Värmland 2009  

- Får en att längta.. eller hur..?!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards