Alla inlägg den 24 oktober 2009

Av Jenny-Blue - 24 oktober 2009 01:15


Hörde på nyheterna att sjuksköterskorna inte får sina fjuttiga 4% (eller vad det var) i löneförhöjning nästa år, som de blev lovade efter sin strejk.. Och svinet (ursäkta sanningen) som fick 42% i sin senaste löneförhöjning, visade sig inte så mycket som en gnutta berörd över detta.  Att han dessutom säger att han fått sin höjning genom att byta arbetsgivare och fått nya arbetsuppgifter, trodde jag att jag skulle trilla ur soffan!


-Ah ja men FÖR F*N!! ÄR DET DET VI STRÄVAR EFTER??? ATT ALLA DESSA FANTASTISKA SJUKSKÖTESOR, SOM KRYPER PÅ KNÄNA, FÖR EN SKITLÖN, FÖR ATT DE VILL TA HAND OM OCH HJÄLPA ANDRA MÄNNISKOR, SKA BYTA JOBB??!! 

-Åh vilken bra idé.. verkligen..?! Har vi inte långa köer inom sjukvården redan? Skulle det verkligen bli bättre om alla sa upp sig och blev florister istället?! Har ¨dem¨ glömt hur illa det var när sjuksköteskorna strejkade?!


Nä! Fy tvi, på alla äckliga egon..

Svinet (ursäkta sanningen igen) svarade på frågan, vad han gör med sina pengar:

-Jag gör som alla andra.. Betalar hyran och mat och köper en och annan skjorta. 


Sen kan man ju undra hur många hyror, det gäller.. Vilka resturanger han äter på och vilket märke han har i sina skjortor..?! Något säger mig att han inte köper sina kläder på H&M.. ?!


Min första reaktion, efter jag nästan trillat ur soffan.. var att om denna mannen någonsin blir sjuk.. och skulle behöva en sjuksyster.. skulle han blivit ratad av de alla! Då hade han kanske fått upp ögonen.. och insett att pengarna i hans plånbok inte kan göra ett skit!


Förlåt.. men jag blir förbannad!! Just idag var det just på denna mannen.. och för hans dumma uttalanden i Tv..

Jag är naturligtvis medveten om att det finns många, många fler.. av samma äckliga sort..


Jag vill tillägga att jag för övrigt inte har några problem med folk som har pengar.. bara för att jag inte tillhör överklassen.. Jag har så att jag klarar mig.. Jag delar med mig av det lilla jag har, till både det ena och andra.. så jag kan med ett rent samvete sova gott om natten!!

Av Jenny-Blue - 24 oktober 2009 00:14


Det är egentligen ganska så roligt faktiskt.. men ändå liiite synd om hunden..

Mamma och hennes syster fick för sig att de skulle ut och vandra. De hade gjort upp en rutt på cirka två mil, vilket är helt okej om man, som i deras fall, är fd. scoutledare..


När mamma berättade om att de skulle ut på vandring, skrattade vi gott, när det kom fram att det var för att de ville sova ute.. *ha ha* Båda två har vars en stor trädgård, så egentligen skulle de bara kunna gå ut genom dörren och bädda på gräsmattan.. men jag förstår ju att det inte är samma sak. Ett litet miniäventyr i vildmarken, är nog liiiite mer spännande..


Hur som helst.. mamma berättade att de skulle iväg och att de skulle ta hundarna med sig. Kenzo är en bastant och tålig tjej.. men lilla Sheri, är en liten frans bulldog.. som hackar tänder när hon fryser.. *ha ha* Ja det är sant! Man kan höra hur tänderna slår i varandra. Att Kenzo skulle följa med och sova i vindskydd, är inget konstigt.. men att den lilla damen Sheri skulle sova ute en hel natt.. Stackare..


Vi skrattade så att vi kiknade och inte blev det bättre när mamma berättade att de faktiskt tänkt på hundarna och att de skulle ha med en extra sovsäck som de kunde sova i.. *ha ha* Ja.. stackars stadshundar..


Jag har inte pratat med mamma sedan de kom hem i eftermiddags.. men jag hoppas att hon fick båda hundarna med sig hem.. och att de fortfarande lever.. men det tror jag nog. Jag får väl ringa mamma imorgon och få en full rapport..


  

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards