Alla inlägg den 19 november 2009

Av Jenny-Blue - 19 november 2009 23:19

  




.. Ja, jag förstår om ni trillar av stolen..

men ikväll ska jag faktiskt gå och lägga mig i tid..

Ingen speciell orsak, mer än att jag är förbannat trött.

Skulle kunna somna här jag sitter..

.. rätt upp och ner, vid köksbordet..


Önskar er alla en sköööön natt!

Natti natti och nussa gott!

- Tjingeling..




  

Av Jenny-Blue - 19 november 2009 22:55


Läste innan att Twitter och Facebook ska komma på X-Box 360 LIVE.. Då blir det att skriva schema på vem som sitter när.. Det blir inte lätt för gubben.. X-Box världen.. HERE I COME!!


- Eller inte..?!

Det kanske blir att Tomas hellre flyttar hemifrån..?

Du vet hans X-Box, skojar man inte om..


-Nja.. det kan bli en svår nöt att knäcka..


Men som jag alltid brukar säga.. Den tiden, den sorgen..

Av Jenny-Blue - 19 november 2009 22:29


Ja.. ni får ursäkta mig, men nu har hjärncellerna jobbat igen..


Kom på mig själv med att vara JÄTTE-KISSE-NÖDIG, tidigare idag..

(observera skånskt uttal)

När jag lättat på trycket (fortfarande sittandes på toan) slog det mig varför det är så gött och just släppa på trycket..


Jag vet inte.. kanske är jag den enda som tycker att det är slöseri med tid att gå på toa..? Kanske finns det fler..? Men det är i alla fall det som är svaret!Lönecentralen i hjärnan ger välmående, FÖR ATT MAN SKA GÅ PÅ TOA I ALLA FALL, fastän man tycker att det är trist!


-Fiffigt va´?!


  

Av Jenny-Blue - 19 november 2009 11:16


Vi har ju fått ett nytt akvarium.. liiiite större än det förra på 54 liter.

Jag vet inte exakt, men jag tror att det kan vara på 300 liter.. det nya..

Får fixa en bild på det sen, så ni kan få se det..


I alla fall.. i måndags var vi och köpte grenar och stenar (det rimmade *hi hi*) till denna bjässetank och i tisdags sattes inredningen och våra tre zebrafiskar + den "stora" malen flyttades över från det lilla akvariet.


-Härligt att se! Zebrafiskarna simmade jag jädrar ta mig fram och tillbaka.. fram och tillbaka.. som om de fått en jättekick! Malmen tappade färgen.. och vi blev lite oroliga där ett tag, men så plötsligt fick han nys på trägrenarna och sen simmade han också som en tätting!


Igår när Tomas kom hem från jobb, hade han med sig tre nya fiska Skalar:er (vet ej hur de stavas) när de kom ner i vattnet, tappade också färgen och jag som inte sett dem från början, tyckte att de såg tråkiga ut.. Tomas sa då att de kommer att bli jättefina sen när färgen kommer tillbaka.. Jag sa:

-Ja ja, men NU är de ju helt färglösa..


Jonathan, som också var med och tittade, sa:

-Ja mamma, dem har nog färgat av sig..


*hi hi*


Ja.. varför inte?! Himla gulligt i alla fall!!


LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards