Alla inlägg den 21 november 2009

Av Jenny-Blue - 21 november 2009 21:38


Jag vet inte varför det blir så trist och tradigt iblnd, men idag har det varit en sådan där dag.. då allting bara går fel.. Stämningen hemma har varit spänd och måttligt irriterad.. från alla i familjen.. och jag börjar tro att det är mitt fel..?!


Oavsett, så sket jag i allting.. körde Jonathan till en kompis, som blev bestämt igår och sen åkte jag till min mormor och morfar.. för att sätta ett ljus på deras grav och för att njuta av tystnaden ett tag..


Tanken var att jag skulle åka hem igen, efter det, men det kändes inget bra, så jag åkte till ILVA istället. Köpte en Kaffe Latte, Vanilj att ta med, i vanlig ordning och körde sedan bort till rastgården med Bella.


Den hoppande terriern Tiger var där och det gick mycket bättre än sist. Eftersom han var tyst denna gången, lekte Bella med honom.. och allt var frid och fröjd.. i solskenet.. tills en tredje hund kom in i rastgården.. Tiger blev som förbytt och Bella blev skitförbannad. Leken var slut.. i alla fall till det att Tigers husse blev irriterad och kopplade Tiger.. Helt plötsligt var Bella framme hos honom och skulle busa igen..

- Retsticka..


Efter ett tag, släpptes Tiger lös igen.. (det var ju synd om honom) och så var det igång igen.. Varken jag eller Bella orkade höra på hans skall, så vi tog bilen hem igen..


Tomas som låg på sofflocket och halvsov, när vi kom in genom dörren slocknade som en stock, så jag och Charlie fick ta tag i tvätten själva.. Charlie trog upp och jag vek.. Ja.. det fungerade väl sådär.. kan man säga.. men jag hann ändå med en hel del, innan Tomas vaknade.


När klockan var cirkus 18 och Jonathan hade kommit hem, slog det mig plötsligt att vi kanske skulle ha i oss lite mat..

(glömmer tid och rum, när jag städar och donar)

.. så jag frågade Tomas, som varit och handlat TVÅ gånger, under dagens lopp, vad han hade köpt till middag.. Svaret jag fick var kort: Inget.


*suck*


Ja.. ni kan ju gissa själva om stämningen blev bättre..


Det slutade med att Tomas åkte iväg (för husfridens skull, förmodar jag) till Svalan och köpte Kebab.. och köttbullar, till Jonathan..


Mmh.. och nu sitter jag här.. sucktandes efter en Red Bull.. medans Tomas dricker sina öl.. Jag antar att det inte blir mer än så idag.. Kanske att vi ser en film..?!Om vi inte somnar.. som vi brukar.. eller har gjort de senaste tre filmerna..


Vi får väl se..

-Tittar nog in igen senare.. om jag nu inte somnar..?

Tjingeling..

  


Av Jenny-Blue - 21 november 2009 21:32


*SUCK!!*


Nja.. det blev inga miljoner i dag heller.. Inte för mig i alla fall..

Men ett stort GRATTIS till den lyckliga vinnaren av 20 mille!!


hoppande apa  

-Jag förmodar att du hoppar fortfarande.. om du inte svimmat det vill säga..

Grattis än en gång! 


Själv får jag väl HOPPAs på turen nästa gång..

Av Jenny-Blue - 21 november 2009 02:26


.. även om det inte är ovanligt, att jag kommer i säng först såhär dags.. så känner jag att jag borde krypa upp i loppelådan nu.. Tomas sitter fortfarande och spelar X-Box, men det skiter jag i.. även om jag inte tycker om att gå och lägga mig innan Tomas..

Vet inte varför jag tycker så, men min mormor var precis likadan.. Hon kunde inte gå och lägga sig innan min morfar.. och när jag sov över där, som tonåring, kunde hon sitta i soffan till klockan tre på natten och bara vänta på att jag skulle släcka lampan. Jag förmodar att det ligger i blodet..?!


Hur som helst.. nu ger jag upp för idag..

Avslutar med en bild på Charlie..

.. som inte var på det bästa humör, när bilden togs..


Charlie - På ett mindre bra humör..  


Och med det önskar jag er alla en skön natts sömn.. och för er som redan har sovit.. God morgon.. Ha det gott, vi ses! Natti natti.. o Tjingeling..


(seperationsångest eller vad..?) *hi hi*

Av Jenny-Blue - 21 november 2009 02:06


Det var inte alls meningen, men såhär i efterhand kan jag förstå att hon blev rädd..


Imorse åkte jag hem till mamma, efter jag lämnat Jonathan i skolan.. I bilen utanför upptäckte jag att jag brutit en av mina påbyggda naglar.. så när jag kom in i köket och mötte mamma, var det första jag sa:

-Hej mamma! Har du ett plåster?


Mamma tittade förskräckt på mig och svarade:

-Ja, vad är det som har hänt?


Grejen är den att jag VÄLDIGT SÄLLAN ber om plåster, så mamma trodde naturligtvis att det var allvarligt..

-Jag har brutit en nagel, sa jag och vi tittade på varandra..

Sen skrattade vi en stund..


Precis efter jag hade berättat att det var min nagel som var bruten och jag kom på mig själv, med hur dumt det lät.. kunde jag inte låta bli att känna mig som en liten stropp..


-Ååååh! Jag har brutit en naaagel! Jag måste ha ett plåååster! *ha ha ha*


I mitt fall, var det för att hålla nagel på plats, som jag ville ha plåster.. fick dock en bit kirurgtejp.. vilket fungerade precis lika bra.. Faktum med att den sitter där ännu..

Av Jenny-Blue - 21 november 2009 01:47


En adventljusstake, lyser upp de mörka höstkvällarna, men precis som dess namn, så ska den egentligen inte upp förrän till advent.. *suck*

-What to do, what to do.. ??


-JAG VET! och här delar jag med mig:

Ta en vanlig julgransslinga. En med cirka 20 ljus räcker.. och sätt/ lägg den i en av dina favoritblommor.. Gärna en lite större med mycket blad.. och:

-Taah Daah!


Såhär ser mitt lilla Höstmys ut:


Tips på HÖST-MYS.. när dagarna känns mörka..  


Jag älskar att pynta inför julen, men om man gör det för tidigt, finns det risk att man hinner tröttna innan julen ens har hunnit hit..


Så istället för att göra julen till en låångtråkig väntan.. på våren.. Gör hösten till en myyyysig start.. INFÖR julen..


OBS! TÄNK BARA PÅ ATT BLOMMORNAS BLAD ÄR MYCKET KÄNSLIGARE FÖR VÄRMEN FRÅN JULGRANSSLINGAN, ÄN VAD EN GRAN ÄR, SÅ BÄST ÄR ATT INTE LÅTA LJUSEN LIGGA MOT NÅGRA BLAD (Finns risk att de bränner eller torkar ut helt)


Ja.. det var mitt lilla tips.. Lycka till!

Av Jenny-Blue - 21 november 2009 01:32


.. eller ja, EN bild i alla fall!


La Familia är i Helsingborg och julskyltar på Knutpunkten, i terminalen för Scandlines..

-JÄTTEKULIGT! Vi har bara sååå roligt tillsammans när vi jobbar!


Roland, Erica, Jonas. JULSKYLTNING SCANDLIENS HBG  


Bilden är inte i världskvalitet, men man ser ändå vad det föreställer.. Eller?!

Av Jenny-Blue - 21 november 2009 01:15


.. som ni kankse förstår..?!


Har därför kunnat ladda upp lite nya bilder..

Dels på våra senaste fiskar.. (se förra inlägget)

.. och dels på minstingen.. Charlie..


Här vid middagsbordet:


Charlie äter 2009-11-19  


Charlie äter 2009-11-19  


Charlie äter 2009-11-19  


- Mammas lille gullesnutt..

.. i och för sig som ett litet solsken, just här.. men tro mig, när jag säger att han har ett temperament som kan jämföras med mitt..


(men det är smällar man kan ta.. speciellt när de är så söta som honom..!)

Av Jenny-Blue - 21 november 2009 01:12


.. våra senaste fiskar..


De tre senaste.. = de tre första, i det nya stoooora..  


-Visst är de söta.. ?!

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Skapa flashcards