Alla inlägg under november 2012

Av Jenny-Blue - 4 november 2012 23:59


Lyckades komma tillbaka innan klockan hann slå tolv..?!

Som sagt (i tidigare inlägg) har jag varit på "middag" under kvällen.

Det var jag, Tomas och alla våra barn.. som blev bjudna på en "helt vanlig köttfärslimpa",

sås och potatis.. En och annan kokt morot slank också ner.. Oavsett "vanligheten" var det

fantastiskt gott! Och efterrätten som bestod av äpplekaka och vaniljvisp satt som pricken

över i:et! Kaffet ska vi inte snacka om.. *smile* men eftersom jag nu nämnde det, så får

jag väl beskriva det som grand finale!!


Det var Tomas pappa (min fd. Svärfar) och hans fru som bjöd på denna fantastiskt goda 

och trevliga middag! Deras sätt att tacka för hjälpen de fick med en av sina tavlor, som

jag, för ett tag sedan, fyllde i med lite färg i bland annat, en lagad reva..


Kvällens outfit blev ett par svarta stretch-jeans, en svart tröja med trekvarts ärm och

en benvit topp, med glitter av guld.. precis som färgen på mitt nagellack..

Och så här såg jag ut i bildform:

   

- Inget märkvärdigt, men ändå lite tillpiffat..

Och jag fick faktiskt beröm över att jag var fin, så det kändes inte helt galet..?! *smile*


* - * - * - * - * - *


Eftersom det är söndag.. så fick jag den stora äran att ta med mig barnen hem! Tomas fick

hjälpa mig upp i lägenheten, då Charlie, vårt lilla monster.. somnade som en stock i bilen, på

vägen hem.. Men eftersom vi hade åkt tillsammans, i Tomas bil, så gick det bra..


Charlie lades direkt i sängen, när vi kom hem.. Jonathan borstade tänderna och sedan gick

han också och lade sig.. Jasmine skulle egentligen ha ätit.. men hon tramsade mest..?!

Förmodar att hon inte ville ha någon mer mat.. Och när hon kom i säng, blev det bekräftat,

då hon somnade nästan direkt hon landade på kudden.. Jag och Tomas satt på balkongen,

rökte och snackade en stund, innan Tomas lämnade för att köra hem till sig..


Imorgon är det skola som gäller för Herr Johansson.. den äldre av de mina..

"Mini" Johansson, stannar hemma med mig och Jasmine, då han har dagis först på tisdag..

- Får väl se om vi hittar på något kul, under tiden som Jonathan är i skolan?! Vi måste åka

och handla mat inför vår vecka tillsammans, men vi får nog göra något lite roligare också..?!


Ja ja.. Det blir nog bra med det..?!


Innan jag säger tack och adjö, för idag.. måste jag ju bara visa er att jag ÄNTLIGEN har

fått upp tavellisterna på väggen i vardagsrummet.. Har haft listerna liggandes ett tag och

jag har tänkt att sätta upp dem vid ett flertal gånger.. men av någon anledning har det

inte blivit av.. Förrän idag, då jag efter att ha gett Jasmine mat, bara reste mig upp ur

soffan.. plockade fram verktyg och skruvar.. och satte upp dem!

Det tog inte mer än tio minuter att få upp dem.. så nu såhär i efterhand, känner jag mig

lite dum, för att jag inte gjort det tidigare.. Men, men.. NU är de i alla fall på sin plats!!


 


- Ja.. väggen är ju långt ifrån klar än, men det är i alla fall en liten bit på väg.. *smile*

- Man ska inte ha för bråttom.. *smile igen*


Ja.. det var väl allt jag hade att komma med idag..?!

Klockan börjar bli mycket och det är dags för lilla mig att dra mig tillbaka..


Jag önskar eder alla en trevlig natt och säger därför:

- God natt & Sov gott!

Av Jenny-Blue - 4 november 2012 13:08


Tittar bara in för en kort minut..

Ska alldeles strax hoppa in i duschen, för att göra mig i ordning inför middagen, som vi

är bjudna till i eftermiddag.. och eftersom jag känner mig extra taggad, då jag fått lite

gjort här hemma.. och för att musiken står på, lite högre än medelvolym.. så känner jag

för att göra mig lite extra fin idag! Och en bra grund till detta är att lukta gott om hela

kroppen! *smile*


- Vi ses kanske ikväll, efter vi har kommit hem.. jag och alla mina barn! *smile*


                     


   



Av Jenny-Blue - 3 november 2012 21:25


Råkade hitta en påse med godis som någon av tjejerna hade haft med sig till jobb..

Jag var där och hälsade på och när jag passerade "vårt" bord i matsalen, låg den bara

där.. En påse med en ny sorts choklad, som jag aldrig hade smakat tidigare..


Jag tog en bit och det var som en uppenbarelse i min mun..?!

- Så jädra smaskens alltså!!!


Idag när jag satt här hemma i min soffa kom chokladsuget över mig och jag bestämde

mig, efter mycket om och men.. att ta mig till affären, för att kunna stilla mitt behov..

Tanken var att jag skulle köpa mig en helt vanlig chokladkaka.. big size.. men så blev

det inte.. Jag sprang nämligen på just den där chokladen, som jag hade smakat på jobb

och det blev ett faktum! Och eftersom man fick 7 kronor i rabatt, vid köp av två påsar,

blev det att jag tog en av favoriterna "Daim Rocks" och en helt ny, för mig, osmakad..

"Crunchy Hazel"..


Nu så här.. efter att ha öppnat påsarna.. och ätit av de båda.. ser jag det som min

skyldighet.. att berätta för er.. att de är SKITGODA!!


Så jag kan starkt rekommenderar denna choklad.. "Marabou Snax".. till alla er, som

älskar choklad! Finns i fyra olika sorter, tror jag..?! Kan finna fler, men jag har bara

sett fyra, som sagt..


Och så här ser påsarna ut.. med den chokladen som jag njuter av ikväll..


  Marabou Snax

- Crunchy Hazel & Daim Rocks



Av Jenny-Blue - 3 november 2012 12:24


Igår satt jag mest och slappade framför tv:n, hela kvällen..

Jag zappade mellan kanalerna.. och tittade lite här och lite där..

Men så dök plötsligt filmen om Erin Brockovich upp och jag fastnade..


Jag har sett filmen innan och själva historien om hennes "rättsmål" är kanske inte

det som jag tycker är det mest intressanta.. trots att hela filmen bygger på det..

Nej.. det som farsinerar mig är hennes inre drivkraft.. och personliga styrka.


Jag känner inte till mer om Erin.. än det som framgår i filmen, men hon är en klar

förebild för mig.. då hon bevisat att "man kan om man vill".. Trots att man är en

ensamstående, trebarns mamma.. bosatt i en mindre bostad, med en standard

under medel.. och med räkningar upp över öronen..


Man kan vara burdus och hetlevrad, baktalad och klä sig utmanande.. för även

om detta inte är de kanske mest ultimata förutsättningarna, så vann Erin folkets

röst och hjärtan, då hon alltid var ärlig och rak, jordnära och gjorde allt med hjärta.

- En stark personlighet, alltså.. och en vinnare i längden!


Det var lite skönt att få bli påmind om hennes liv.. som en powerboost, för mitt ego.

Ett tips till andra kvinnor, som behöver lite "girlpower".. Se filmen, eller läs om andra

starka kvinnor och deras personliga kamp.. Många av dem har lyckats..!

Det som ger mig styrka.. är att man på så sätt, får se resultatet av kampen. För

det är inte alltid så lätt att visualisera sitt eget mål, när kampen känns som hårdast

och man känner för att ge upp..


- Allting går.. bara man vill..!!



Av Jenny-Blue - 2 november 2012 15:46


.


 

Söta bilder..

- Vet inte varför, men griskultingar är bara såååå söta!


.

.

.


 

Roliga bilder..

-Skulle ju bara kunna pussa denna goa nos..


.

.

.

.


 

Kärleksfulla bilder..

- Myyyyyys pys..


.

.

.

.


 

"Pyttiga" bilder (motiv)..

Tulle lille..


.

.

.

.


 

Helt BEDÅRANDE bilder..

Kan man bli sötare?!


.

.

.

.


 

Bebisbilder..

Amen hur söt är den då?!


.

.

.

.


 

Typiska "sätta text till" bilder..


.

.

.

.


 

Coola bilder..

Naturens under!


.

.


.

 

Glada bilder..

Blir varm i hela kroppen!

.

.

.

.


 

Häftiga bilder..

Min favorit.. Tycker att den är sååå tuff!


.

.

.


Av Jenny-Blue - 2 november 2012 14:54


Jag har haft min blogg sedan hösten 2008.. alltså i fyra år..

Anledningen till att jag började blogga, var först och främst för att det fortfarande var

relativt nytt och för att jag ville lära mig.. Man måste ju hänga med i utvecklingen,

om man så säger..?! Mina första inlägg.. skrev jag mest bara för att jag så skulle..

Innehållet var väl inte så speciellt och jag tror jag försökte skriva om sådant som jag

trodde att andra ville läsa..?! Men kom på mig själv med att det blev trist och tråkigt..

.. och väldigt opersonligt.. Så jag struntade i statistiken.. och började skriva för min

egen skull. Utan krav och framför allt.. utan ursäkter för att "jag inte uppdaterat på länge.."

- Jag skriver när jag kan och vill.. Ibland flera gånger varje dag.. ibland med flera dagar,

till och med månader, mellan.. Långa inlägg.. eller korta inlägg.. med, eller utan bilder..


Jag kunde ha åtta besökare på en dag.. ibland tolv..?! En bra rubrik och ett intressant

inlägg, kunde ge 18-22 besökare.. men det var väldigt sällan..?!


När jag länkade ihop bloggen med facebook, fick jag så klart, fler besökare.. och när jag

började skriva om min separation förra hösten/vintern.. ökade antalet besökare, lite

pö om pö.. men sedan "Mina Jasmine" föddes har antalet ökat drastiskt.. och idag

ligger besökstatistiken på ett medel runt 50 unika besökare/dag.. *smile*


  


50 -60 besökaren om dagen är ingenting egenligen.. då det finns de som har en bra bit över 

2000 besökare/dag.. Min blogg är dock inte som deras och kan därför egentligen inte jämföras..?!


Nej.. Jag är så glad så, för mina trogna läsare och för de som tittar in lite då och då..!!


Och jag är stolt över min 91:e plats här på Bloggplatsen 

i Topp100-listan under 

"Flest unika besökare" förra månaden.. (oktober)


 





LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards