Alla inlägg den 1 november 2015

Av Jenny-Blue - 1 november 2015 19:32


Jag har alltid farsinerats av de filmklipp, som jag har sett, där man kan se hur ett konstverk växer fram.. Från ett blankt papper (eller duk) till ett fantastiskt resultat.. och allt ser, tack vare filmens hastighet, så väldigt enkelt ut..?!

För inte så länge sedan testade jag att göra en egen sådan film och det var ju jätteroligt.. Även om mitt resultat kanske inte går att jämföras med proffsens..?! *smile* Den första filmen spelade jag in genom att hålla telefonen (som jag filmade med) i ena handen, samtidigt som jag ritade med den andra handen.. Och nja..?! Inte helt lätt.. Men det blev en film och för att vara min första, var jag nöjd..

Idag gjorde jag en ny film, där jag provade att filma med plattan, ståendes för sig själv. Tänkte att det skulle vara lättare om jag hade båda händerna fria.. och ja, det blev det ju, men istället har jag fått snurra på teckningen, för att få plats i bild, vilket jag inte är helt hundra nöjd med när jag ser på slutresultatet.
- MEN.. Jag lär mig efterhand.. och tycker att det är riktigt skoj att få dela med mig!
Än så länge är det mer tekniken av själva filminspelningen som jag experimenterar med.. och därmed blir det klotter jag skapar.. Men förhoppningen är att jag ska lära mig en bättre metod att filma på, för att sedan kunna åstadkomma mer än "bara" klotterbilder..

Nåväl..

Här kommer film nummer ett - En blomma.. Följt av film nummer två - Ännu en blomma..



Kärlek och Ärtor!!



  

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16 17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards