Alla inlägg den 6 oktober 2014

Av Jenny-Blue - 6 oktober 2014 22:21


Min första arbetsdag, efter att ha fått bekräftat min depression på vårdcentralen, i onsdags förra veckan.. gick sådär..?!

Brakade igenom helt och hållet igår, när Tomas var på väg att packa ihop sina saker och åka hem till sig.. och det blev att hela familjen följde med honom hem.

Efter en orolig natts sömn, vaknade jag av att Tomas väckte mig strax innan kl 07.. Alla barnen var uppe, Tomas hade fixat kaffe.. och var redan i full gång med morgonrutinen..

Jag flätade Jasmine's hår, drack en kopp kaffe, gjorde mig iordning och gick ut med hunden. Allt annat fixade Tomas.. min klippa i livet.

Jag körde Charlie till skolan.. Tomas tog hand om Jasmine och såg till så att hon kom till dagis..

Något jobbigt att komma till jobb.. Kände mig aningen vilse till en början, men det blev bättre efter en stund, när jag kommit in i arbetsuppgifterna..

Ja, sen har det liksom bara rullat på.. precis som vanligt.. Eller ja, fram tills att de ringde från dagis, runt tvåtiden.. och sa att Jasmine hade feber.. ?! *suck* Så med andra ord, blev det en något tidigare eftermiddag.. Jag hämtade Jasmine.. Sprudlande som en solstråle..?! Och sen hämtade vi Charlie tillsammans, innan vi åkte hem till Tomas..

Tomas kom hem. Hade handlat. Lagade mat. Dukade av. (Ni fattar inte hur lyckligt skattad jag är..?!) Tandborstning och nattning tog jag hand om, men det kändes som det lilla..

Ja.. Mycket mer än så har jag inte hunnit reflekterar över.. Jag var ute med hunden, men sedan har jag bara suttit i soffan.. Känner mig mest lugn, men oron inför natten och morgondagen finns där.. Försöker att inte tänka.. alls.. men det är inte så lätt..?! *smile*

Avslutar dagens inlägg med en bild på en teckning som Charlie ritade till mig, tidigare idag..




- Ni ser väl att det är jag och Charlie som är ute och går, hand i hand, under klarblå himmel, på väldoftande gräs.. *smile*

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards