Alla inlägg den 12 oktober 2014

Av Jenny-Blue - 12 oktober 2014 23:11


Jag har ju glömt att berätta.. i all min inre oro.. att det där huset vi var och tittade på.. föll för.. och lade bud på.. inte blev vårt.. *suck* Säljaren var inte nöjd med vårt bud, tyckte att det var för lågt.. Och trots mäklarens förklaringar om hur bostadsmarknaden ser ut.. så gav de inte vika.. Därav blev det ingenting.. (Ska dit igen, på ny visning, på söndag.. Ny mäklare och nytt pris.. Så får vi väl se om de går med på vårt bud denna gången då..?! *smile*)

Annars vad gäller vårt husletande, ligger det lite på is just för tillfället.. Känner att det är viktigare att jag lägger tiden på mig själv istället.. Ja, på mig själv och min familj.. Men jag har inte gett upp hoppet.. Jag SKA ha hus!! .. förr eller senare.. *smile*

Nu ska jag ut sista rundan med hunden, sedan ska jag faktiskt gå och lägga mig..
Måndag imorgon.. igen..?! Men jag förmodar att det är så det är.. Känner inte att jag
har några större möjligheter till att påverka så mycket gällande vilken dag det ska
vara faktiskt.. så det är väl bara till att acceptera.. och flyta med strömmen..?!

Önskar er en god natts sömn!
Tills vi ses igen.. Puss & Kram

Av Jenny-Blue - 12 oktober 2014 12:07


Idag måste ju ändå räknas som en riktig höstdag..?!

Lite sol, lite moln, om vart annat..
Friska vindar, inte jättesmå, men inte heller överdrivet kraftiga..
Allt toppat med fågelkvitter och underbara färger..

--- {< o >} ---

Jonathan och Tomas är iväg och spelar match i Genarp.
Själv är jag hemma hos Tomas, med de små..

Charlie sitter och spelar på Tomas platta och Jasmine
har gått och lagt sig och somnat i sin nya säng.

Än så länge har det varit en ganska så händelsefattig dag, men
det kan ju väga upp gårdagens bravader, med storstädning och
rensning i Charlie's och Jasmine's rum, här hemma..

Anledningen till detta projekt var den nya sängen som Tomas köpt till Jasmine.
En likadan säng som Charlie har.. fast något billigare, då Tomas köpte den
av ett par goda vänner, som i sin tur skaffat ny säng till sin grabb..

Eftersom den nya sängen är i samma modell som Charlie's säng, blev
rummet jättebra! Något trångt kanske, men det ser väldigt uträknat ut..
För att ta tillvara på den lilla golvytan som finns, monterade Tomas även
ihop "upphöjningsdelarna", som stått i garderoben.. på Charlie's säng..
(Charlie var fortfarande så liten när han fick överta Jonathans
säng, så då skippade vi upphöjningen..)

Ett inspirerande projekt, som fick mig att tänka inredning..
- I like..!!

En något suddig bild (tagen med plattan) men budskapet når väl ändå fram..?! "Mina Jasmine" trivs i sin nya säng.. *smile*

------------

Nu kom mina stora pojkar hem.. så nu tänker jag inte sitta här mer..
- Vi ses..

Av Jenny-Blue - 12 oktober 2014 01:26


Säga vad man vill om facebook..
Hittade denna.. bild.. och kände att "den måste jag ju bara dela med mig av.."


Må gott.. och låt hjärtat vara med..

LITE MER OM MIG...

KALENDER

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

   

 

      Privat konto: 

     jenny78blue 

 

    Konst konto:

     jenny78blue_art

 

      MaryKay konto:

     jennyblue_mk

 

 

LETAR DU EFTER NÅGOT SPECIELLT? SÖK HÄR:

SIDOMENYN UPPDATERAD

    16 augusti 2023

 

BLOGGFÄRG UPPDATERAD

    15 augusti 2023 

 

MIN KONST - HEMSIDA

www.jennyblueart.com

 

Följer du länken ovan, hittar du info om bokade utställningar, mig och mina verk, presenttips, mm..     

 

      

     

     

         

            - Välkommen!

 

 

LÄNKAR TILL ANNAT VIKTIGT

     

         

     

        

     

 

     

 

     

 

 

KATEGORiER

BELLA i mitt minne

   7 sep 2005 - 15 jun 2016

PitaPata Dog tickers

ARKiV

   

 

 

 

       

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       

 

 

 

      

 

 

 

       


Ovido - Quiz & Flashcards